Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

camillis72
Skapat 2025-03-01 av camillis72, kvinna, 53 år, Stockholms län.
En oseriös och har bedragare
En kille som nu heter Benjamininf som när jag chattade med honom hade en annan profil och has profil var annorlunda. Han började med att hans hade tappat sin telefon och hans dator kunde han inte koppla upp med för att slippa facetime. Sen berättade han om sitt liv med massa olika saker. Jag glömde frågade be hon prata senska med mig. Han var helt underbar, fast lite för bra. Berättade om hur mycket pengar han hade i Österrike. sen kom berättelsen med en arbetare som dött och att det skulle vara rättegång. den dagen och då sa han att hans advokat sa att de skulle göra uppgörelse så han skulle betala 23000 pund och han hade redan betalat 12000 pund men om jag kunde logga in på datorn och föra över pengar från hans konto i Österrike och till det svenska. Där satte jag ner foten detta var en kille för flera år sedan som försökte göra samma sak.

Efter att jag sagt nej så är jag inte den jag berättat, jag säger annat, du dömer mig efter vad en annan kille gjort, då vill du inte hjälpa mig osv.

Sen låtsades jag att jag behövde prata med min advokat, och sen sa jag men om inte vår relation är starkare än att vi inte kan prata om detta så vände han och sa nej men förlåt bla. b.a Sen kom frågan om att hjälpa honom med detta. Då fick han höra, glöm det.

Så var observant på vad han säger och var vaken när frågan kommer.

Svar på inlägg

Kapten
#1. Publicerat 2025-03-01 av Kapten

Vänligen skriv fortsättningsvis om detta i tråden om bluffprofiler, så vi håller samman ämnet. Det finns redan flera äldre trådar på samma tema. En tråd innehåller tips och vägledning om hur man avslöjar bluffare, så om vi skriver i en tråd underlättar vi för varandra.

Det du beskriver är annars ett vanligt tillvägagångssätt, att måla upp en bild av en framgångsrik och kanske rik person men som (Oops!) plötsligt hamnar i knipa och behöver just (Oops!) dina pengar för att komma loss. Låt bli att betala ett öre. Fejkprofilerna på tjejer är påfallande ofta "änkor" vilken "han" också är, så ett varningstecken. Ett annat är att en bildsökning visar att foton är stulna utomlands, och så också här. "Hans" foto förekommer på flera dejtingsidor med olika berättelser, en sida är den nedan. En scammer alltså. Hur du kan få honom till "helt underbar" är en gåta, vanlig kille, fast antagligen är fotona stulna på nån profil i världen och sedan använda här. Vet inte om länkarna funkar här.

https://yandex.com/images/search?cbir_id=1750005%2F7q8ASe8utG67J_xCKuXTFg4368&rpt=imageview&source=collections&url=https%3A%2F%2Favatars.mds.yandex.net%2Fget-images-cbir%2F1750005%2F7q8ASe8utG67J_xCKuXTFg4368%2Forigx

Solstråle-75
#2. Publicerat 2025-03-03 av Solstråle-75
Jag skriver till dig istället för att skriva offentligt.
Solstråle-75
#3. Publicerat 2025-03-03 av Solstråle-75
Jag har också råkat ut för Benjaminf men förstår inte de sidorna men såg nu att det finns flera bilder på samma man men olika namn. Han skrev sen vad han heter egentligen o var inte ekapk o bad inte om pengar, kanske aldrig hann så långt eftersom det var varningssignaler redan så tidigt o jag ifrågasatte vissa saker som han han t ex inte varit ärlig.
Kapten
#4. Publicerat 2025-03-05 av Kapten
Nu e den tillbaka som "Paulo".
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden