DKLennarth säger: Hej, jag har nu ordnat en bild på min profil. Jag söker vänner här så hör gärna av er till mig. Välkommen!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Rosie
Skapat 2025-01-24 av Rosie, kvinna, 82 år, Örebro län.
Den fallna manteln
Hej Guds folk! Det finnes en bok som o så viktig för oss alla, för alla kyrkor: Den fallna manteln, En röst i sin tid - en utmaning i vår tid. Redaktör Tomas Sjödin.

Jag vill icke skriva text ur boken, ty den är lättare att få tag på än de gamla böckerna från början av förra sekelskiftet. Tex för blott 80 kronor på Eldsflammans antikvariat. Är du vis och klok så låna el köp den!

Boken är delad i tre delar:

I
BREV TILL NORDENS KRISTNA
Jag såg en väg
Kraft att föda
Källan i vårt innersta

II
EN RÖST I SIN TID
En sökares väg till Gud
En sentida myt
Heligheten och sophögen

III
EN UTMANING I VÅR TID
När sår läggs till sår
Flyga med bruten vinge
Den heliga insidan
Att se nytt där andra ser gammalt
Tid för tydlighet
Formad av Gud
Utan församlingen ingen frälsning

Boken är mycket viktig och borde läsas av alla kyrkofolk!

Hälsn Rosie

Svar på inlägg

Rosie
#1. Publicerat 2025-01-25 av Rosie
Hej igen! Jo jag glömde skriva: boken handlar om den fallna manteln efter evangelisten och predikanten Frank Mangs tjänst för Gud!

Vem skall taga upp den manteln, bli en gudfruktig och orädd röst i vår tid, helöverlåten och omutlig ang sanningen, skarp i lyhördhet för Gud?

Vi behöva fler tjänster likadana som Mangs, fler som är villiga betala priset, fler fulla av samma brinnande kärlek för människor men framför allt för Kristus Jesus!

Hälsn Rosie
DKLennarth säger: Hej, jag har nu ordnat en bild på min profil. Jag söker vänner här så hör gärna av er till mig. Välkommen!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden