Jag har nu startat en sida som inriktar sig på personlig bibelläsning och vill utmana er nu på årets början med att läsa ut hela bibeln under 2025. Visste du att det tar egentligen inte mer än 72 timmar att läsa ut hela bibeln? Detta är inte mycket, spec om man delar upp det udenr ett år. Om du läser ca 5 blad per dag hinner du igenom bibeln på halva tiden, 6 månader.
Antar du utmaningen? https://www.facebook.com/events/981325123892588
Med vänlig hälsning,
Tom
DBLM.se
Jag har inte Facebook men bra uppmuntran. Alla borde läsa hela Bibeln. Men 72 timmar låter orimligt fort för egen del.
Själv vart jag för mängder av år sedan irriterad på mig själv att jag sedan liten kallat mig kristen men aldrig läst hela Bibeln. (Minns dock hur jag försökte ta mig igenom Barnens Bibel).
Sagt och gjort, när jag vid ett tillfälle blev utbränd och från att ha haft massa energi typ ingenting gjorde jag ett klokt beslut. Jag läste Bibeln från pärm till pärm och hade beslutat mig för att inte hänga upp mig på det jag inte förstår men läsa varje ord så noga jag förmådde, även de mödosammare sidorna. Det var en ren och skär lycka varje dag, att se mig ta mig förbi sida efter sida. När mitt liv var en prövning jag aldrig förr utstått använde jag min tid till att förkovra mig i Bibeln och komma närmare Gud. Ett av mina bästa beslut i livet. Flera år tidigare hade jag gått Bibelskola vilket jag också varmt kan rekommendera, i mitt fall på underbara Bjärka-Säby. Jag visste att jag knappast tillhörde de mest bibelkunniga men åh vilken underbar tid och lovsången ljöd liksom målen på innebandyplan.
Jag läste iaf. 1981 års översättning och den Bibel som än idag är den jag kallar min Bibel,... en Bibel vars pärm just släppt och fast jag har betydligt fler så är den mig dyrbar sedan barnsben med alla mina noteringar, bokmärken, etc. som gör den så personlig.
Önskar alla varmt Lycka till med sin bibelläsning oavsett på vilket sätt den bedrivs!
Personligen ämnar jag åter ta mig an utmaningen igen... Har liksom bara "väntat in mig själv", och fick nu åter en knuff i rätt riktning. Fast denna gång läser jag en annan av mina Biblar men i min takt.
(Annars kan jag varmt rekommendera små andaktsböcker, mannaord, kalendrar etc.).
Vår Herre ser till våra hjärtan och inte vad vi kan visa upp.
"Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig". PS. 119:105
/Höstlöv