Rosie säger: Hej! Låt er FÖRNYAS till ANDE och SINNE och klä er i NYA människan som är SKAPAD i likhet med Gud i sann rättfärdighet och helighet. Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Gideon I
Skapat 2024-10-31 av Gideon I, man, 67 år, Örebro län.
Pål Jonsson, landets farligaste person och största hotet mot Sverige någonsin(?) i ordduell mot Elsa Widding, vår Jeanne d´Arc

Svar på inlägg

Gabriella1
#1. Publicerat 2024-10-31 av Gabriella1
Ja, inte tjänar han Sveriges intressen i alla fall, den saken är klar!
SweKiwi
#2. Publicerat 2024-10-31 av SweKiwi
vår Jeanne d'Arc

Har Elsa Widding hört himmelska röster? Har hon utsetts till överbefälhavare för den svenska hären? Har hon blivit dömd för häxkonster och trolldom? Ska hon brännas på bål? Eller varför kallar du henne för Jeanne d'Arc?

Jag noterar att Gideon fortfarande vill ha fred på Rysslands villkor.

Hade vi blivit anfallna av Ryssland, så hade han inte tjänat våra intressen heller.

/ Kiwi
BoazNovax
#3. Publicerat 2024-11-01 av BoazNovax

Har Elsa Widding hört himmelska röster? Har hon utsetts till överbefälhavare för den svenska hären? Har hon blivit dömd för häxkonster och trolldom? Ska hon brännas på bål? Eller varför kallar du henne för Jeanne d'Arc?

Jag noterar att Gideon fortfarande vill ha fred på Rysslands villkor.

Hade vi blivit anfallna av Ryssland, så hade han inte tjänat våra intressen heller.

/ Kiwi
Jag tror nog att de flesta av oss som läser här, tolkar Gideons jämförelse av Elsa Widding med Jeanne d´Arc. Som att Elsa är en stridbar och modig kvinna som inte drar sig för att gå i ordduell med politiska motståndare i riksdagen.

Att man skulle tolka det som att Elsa,mer bokstavligt måste gå i Jeanne d´Arcs fotspår, det är det nog mestadels bara de som har en viss diagnos som gör.

Utdrag ur Wikipedia.
Aspergers syndrom:
”Ett annat vanligt kännemärke för syndromet är att tolka saker bokstavligt”.
”En potentiell källa till humor är insikten att deras bokstavliga tolkningar kan användas till att roa andra”.

Detta sagt i allmänna termer, inte för att sätta en diagnos på någon specifik här.
SweKiwi
#4. Publicerat 2024-11-01 av SweKiwi
Att man skulle tolka det som att Elsa,mer bokstavligt måste gå i Jeanne d´Arcs fotspår, det är det nog mestadels bara de som har en viss diagnos som gör.
Jeanne d'Arc är ett märkligt exempel att lyfta fram, med tanke på hennes specifika historia.

Det finns mer jordnära exempel om man vill jämföra med en »stridbar och modig kvinna«.

/ Kiwi
Rosie
#5. Publicerat 2024-11-01 av Rosie
Hej! Får jag ställa en i mångens ögon riktigt korkad fråga? Det bottnar i orden: största hotet mot Sverige någonsin.

Om ni visste på förhand att det blev världskrig med atombomber över jorden, miljoner människors död. Skulle ni välja det före att Ukraina och Sverige blev ryskt?

Hälsn Rosie
SweKiwi
#6. Publicerat 2024-11-01 av SweKiwi
Hej! Får jag ställa en i mångens ögon riktigt korkad fråga? Det bottnar i orden: största hotet mot Sverige någonsin.

Om ni visste på förhand att det blev världskrig med atombomber över jorden, miljoner människors död. Skulle ni välja det före att Ukraina och Sverige blev ryskt?
Jag ser den inte som korkad, men den är väldigt specifik och inte särskilt realistisk. Men visst, jag kan svara (även om jag förstår vart svaret kan leda). Och svaret är att åtminstone jag försöker välja det minst onda av två onda ting, så hellre inget kärnvapenkrig förstås.

/ Kiwi
Gideon I
#7. Publicerat 2024-11-01 av Gideon I
Ja, inte tjänar han Sveriges intressen i alla fall, den saken är klar!
Precis. En amerikansk marionett.
Gabriella1
#8. Publicerat 2024-11-01 av Gabriella1
Precis. En amerikansk marionett.
Japp! Liksom EU, styrt av USA. Vi inbillar oss att USA och EU är demokratiskt, men postdemokrati är den rätta benämningen.
Gideon I
#9. Publicerat 2024-11-01 av Gideon I
Japp! Liksom EU, styrt av USA. Vi inbillar oss att USA och EU är demokratiskt, men postdemokrati är den rätta benämningen.
Både USA och EU styrs av sionister, frimurare och agendajudar. De flesta svenska politiker i riksdagen är sionister som arbetar för den agenda som beskrivs i "Kalergiplanen".

Förintelsen av Europa – om greve Kalergis paneuropeiska vision - NyaTider.se
Kapten
#10. Publicerat 2024-11-01 av Kapten

Plågat mig igenom propagandan frampapegojat av hypnotiserade individer, med en radda plattityder, bara några noteringar:

• Ukrainas självdestruktiva beteende med att reta upp Ryssland (hahaha luften e friiii) har inte förändrat förutsättningarna för Sveriges säkerhetspolitik. Det som sker i Ukraina har inget med Sverige att göra. Varje gång USA invaderar ett land, eller bombar ett land i Europa, som Jugoslavien, skriks det ju inte om att ”förutsättningarna för Sveriges säkerhetspolitik har förändrats”, och att ”Sverige måste söka skydd i en allians med Ryssland eller Kina för att försvara sin frihet och den regelbaserade världsordningen".

• Nato och väst har inte vunnit det kalla kriget

• Nato har inte förmått Sovjetunionen att ge upp Warszawapakten

• Kan också passa på att debunka vanföreställningen om att Sovjetunionen skulle ha ”kollapsat”. Det som skedde var ingen kollaps. Någon har förklarat det med att Jeltsin (president för Ryssland) inte drog jämt med Gorbatjov (do för Sovjetunionen) och ville slippa sin ”chef” så han beslutade att lämna Sovjetunionen. I december 1991, efter att flera republiker deklarerat sin självständighet, enades Ryssland, Ukraina och Vitryssland i Belavezhaavtalet om att formellt lösa upp Sovjetunionen. Det var alltså en frivillig, ensidig och planerad handling, som reglerades i ett traktat. Man kan snarare säga, utan värdering, att Sovjetunionen vann det kalla kriget. Se på en karta storleksförhållandet mellan Sovjetunionen och västeuropa. Efter att ha skrämt skiten ur västeuropa i 50 år sade ryssen ungefär, haha, vi har skrämt skiten ur er i femti år så nu tar vi och lägger ner spökmasken, frivillig, ensidig och planerat. Det var snarare det som var en seger.

Rosie säger: Hej! Låt er FÖRNYAS till ANDE och SINNE och klä er i NYA människan som är SKAPAD i likhet med Gud i sann rättfärdighet och helighet. Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden