Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Lilja
Skapat 2024-10-01 av Lilja, kvinna, 51 år, Örebro län.
Boktips!
Nu när hösten är här och man kanske har lite mer tid, kan det vara mysigt att krypa upp i soffan och läsa en intressant bok.
Kan vi dela med oss av boktips till varandra?
Skriv gärna om du har tips på någon bra bok! Eller varför inte en podd?!

Jag tipsar med mig av denna bok "Frälsningen" av för några år sedan hemkallade Sven Reichmann.
Vad innebär försoningen? Vad innebär frälsningen – egentligen?
Vad menas med att vi alla är syndare och behöver bli frälsta?

"Guds frälsningsplan genom Jesus har funnits före skapelsen. Syndafallet kom inte som en överraskning för Gud, utan detta är den väg som vi människor måste gå för att kärleken till Gud ska vara äkta och inte av tvång. När denna nåd har kommit alla hednafolk och slutligen även judarna till del, kan säcken knytas ihop och den slutliga frälsningen infinna sig. Det är först då vi blir helt befriade från synd, sorg och död och det är först då vi helt kan förstå vem Gud är och vad frälsningen innerst inne betydde för oss."

https://bibelfokus.se/sv/bokrecension_sven_reichmann

(Om du är intresserad var vänlig och klistra in länken för jag kan tyvärr inte göra den klickbar)

Svar på inlägg

Kapten
#1. Publicerat 2024-10-05 av Kapten
Har någe bättre: Bibeln.
Roffe
#2. Publicerat 2024-10-05 av Roffe
Nu när hösten är här och man kanske har lite mer tid, kan det vara mysigt att krypa upp i soffan och läsa en intressant bok.
Kan vi dela med oss av boktips till varandra?
Skriv gärna om du har tips på någon bra bok! Eller varför inte en podd?!

Jag tipsar med mig av denna bok "Frälsningen" av för några år sedan hemkallade Sven Reichmann.
Vad innebär försoningen? Vad innebär frälsningen – egentligen?
Vad menas med att vi alla är syndare och behöver bli frälsta?

"Guds frälsningsplan genom Jesus har funnits före skapelsen. Syndafallet kom inte som en överraskning för Gud, utan detta är den väg som vi människor måste gå för att kärleken till Gud ska vara äkta och inte av tvång. När denna nåd har kommit alla hednafolk och slutligen även judarna till del, kan säcken knytas ihop och den slutliga frälsningen infinna sig. Det är först då vi blir helt befriade från synd, sorg och död och det är först då vi helt kan förstå vem Gud är och vad frälsningen innerst inne betydde för oss."

https://bibelfokus.se/sv/bokrecension_sven_reichmann

(Om du är intresserad var vänlig och klistra in länken för jag kan tyvärr inte göra den klickbar)

Vingen
#3. Publicerat 2024-10-05 av Vingen
Citerat ur bokrecensionen: Tro är inte att vara övertygad om en viss sanning. Tro på Gud är en relation till Honom. Sven Reichmann förklarar också att det först handlar om att det är Jesu tro som frälser oss, inte vår egen, och därmed blir inte tro en prestation som vi kan berömma oss av.

Den boken måste jag läsa. Tack!
Lilja
#4. Publicerat 2024-10-06 av Lilja
Citerat ur bokrecensionen: Tro är inte att vara övertygad om en viss sanning. Tro på Gud är en relation till Honom. Sven Reichmann förklarar också att det först handlar om att det är Jesu tro som frälser oss, inte vår egen, och därmed blir inte tro en prestation som vi kan berömma oss av.

Den boken måste jag läsa. Tack!
Vad roligt att du känner att boken verkar intressant Vingen! Sven Reichmanns undervisning är full av Guds vishet.
sailias2
#5. Publicerat 2024-10-06 av sailias2
Vad roligt att du känner att boken verkar intressant Vingen! Sven Reichmanns undervisning är full av Guds vishet.
Håller med. "Prestationslös tro" och "Befriande nåd" är två exempel till. De kan laddas ner från hans sida. (som fortfarande underhålls) Här är länken: www.uttrycket.se
Kapten
#6. Publicerat 2024-10-07 av Kapten
Citerat ur bokrecensionen: Tro är inte att vara övertygad om en viss sanning. Tro på Gud är en relation till Honom. Sven Reichmann förklarar också att det först handlar om att det är Jesu tro som frälser oss, inte vår egen, och därmed blir inte tro en prestation som vi kan berömma oss av.
Det är vår tro på Jesus Kristus som frälser oss. Läs din Bibel.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden