Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Rosie
Skapat 2024-09-09 av Rosie, kvinna, 81 år, Örebro län.
Vaka och bed
Hej! Trons segrar:
VAK UPP, MIN SJÄL
Vak upp, min själ! Med fröjd
Nu prisa Gud i höjd
För alla goda gåvor
Och för Hans rika håvor
Som Han av nåd oss givit!
Ja, pris ske Gud i höjd!

O syskon, hållen ut
Ty striden är ej slut
Dock hur än världen larmar
I Jesu starka armar
Vi äro alltid trygga
Fast striden ej är slut.

Nu, kämpa, vaka, bed,
Ty satan är oss vred
Han vill Guds barn förföra
Och Herrens verk förstöra
Fast Jesus seger vunnit
Fast satan var så vred.

Vår tid är dyr och kort
Den får ej lekas bort
Det gäller vinna själar
Och rädda syndens trälar
Ja, tiden är så dyrbar
Den får ej lekas bort.

Hos Jesus, vännen god
Som göt för oss sitt blod
Vi snart få hemma vara
Helt fria från all fara
Och sjunga lov till Lammet
Som löst oss med sitt blod.

Var uthålliga i bönen. VAKA och BED i tacksägelse! Kol 4.
Jesus: Håll er därför VAKNA, för ni vet inte vilken dag eller timme han kommer. Matt 25.
Se till att ingen går miste om Guds nåd och att ingen bitter rot får växa upp och skada och smitta många. Heb 12.
För det är HERREN som ger vishet, från HANS MUN kommer kunskap och klokhet. Ordsp 2.

Halleluja oh Guds Lamm som har segrat på Golgata! Prisa och tacka Herren Gud!
I kärlek: Rosie

Svar på inlägg

Vingen
#1. Publicerat 2024-09-09 av Vingen
Hej! Trons segrar:
VAK UPP, MIN SJÄL
Vak upp, min själ! Med fröjd
Nu prisa Gud i höjd
För alla goda gåvor
Och för Hans rika håvor
Som Han av nåd oss givit!
Ja, pris ske Gud i höjd!

O syskon, hållen ut
Ty striden är ej slut
Dock hur än världen larmar
I Jesu starka armar
Vi äro alltid trygga
Fast striden ej är slut.

Nu, kämpa, vaka, bed,
Ty satan är oss vred
Han vill Guds barn förföra
Och Herrens verk förstöra
Fast Jesus seger vunnit
Fast satan var så vred.

Vår tid är dyr och kort
Den får ej lekas bort
Det gäller vinna själar
Och rädda syndens trälar
Ja, tiden är så dyrbar
Den får ej lekas bort.

Hos Jesus, vännen god
Som göt för oss sitt blod
Vi snart få hemma vara
Helt fria från all fara
Och sjunga lov till Lammet
Som löst oss med sitt blod.

Var uthålliga i bönen. VAKA och BED i tacksägelse! Kol 4.
Jesus: Håll er därför VAKNA, för ni vet inte vilken dag eller timme han kommer. Matt 25.
Se till att ingen går miste om Guds nåd och att ingen bitter rot får växa upp och skada och smitta många. Heb 12.
För det är HERREN som ger vishet, från HANS MUN kommer kunskap och klokhet. Ordsp 2.

Halleluja oh Guds Lamm som har segrat på Golgata! Prisa och tacka Herren Gud!
I kärlek: Rosie
Amen Amen! Herren Gud har segrat!
Rosie
#2. Publicerat 2024-09-09 av Rosie
Hej! Ja Guds Lamm segrade genom sin helighet, renhet, syndfrihet! För vem är syndfri utom Herren Gud kommen i köttet: INGEN! Döden, synden, djävulen är besegrade för de som tillhör Kristus Jesus: Herren! Därför: Vaka och bed allihop, lev i Anden, lev i Hjälparens: Kristi Andes kraft och ledning! Så vilar du tryggt och säkert tills Herren kommer åter till sina heliga! Ty er fiende djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter någon att sluka. Stå emot honom, orubbliga i tron, och tänk på att era bröder här i världen går igenom samma lidande. Efter en liten tids lidande ska all nåds Gud, som har kallat er till sin eviga härlighet I KRISTUS, upprätta, stödja, styrka och befästa er. HANS ÄR MAKTEN I EVIGHET. Amen. 1 Petr 5.
Hälsn Rosie
Rosie
#3. Publicerat 2024-09-10 av Rosie
Hej igen! Guds ord om att vaka med eller utan Herrens Andes hjälp:
Om inte HERREN bygger huset bygger arbetarna FÖRGÄVES.
Om inte HERREN vaktar staden vakar väktaren FÖRGÄVES. Ps 127.
Så: Låt Herren leda dig när du bygger huset på Klippan Kristus Jesus: Herren, så du ej bygger förgäves! Låt Herrens helige Ande vakta och vaka i dig så du ej vakar förgäves! Ty i egenkraft bygger du och vakar helt förgäves.
Hälsn Rosie
Rosie
#4. Publicerat 2024-09-10 av Rosie
Hej igen! Jesus: Och jag ska be Fadern, och han ska ge er en annan Hjälpare som ska vara hos er för alltid: SANNINGENS ANDE. Världen kan inte ta emot honom, för världen ser honom inte och känner honom inte. Ni känner honom, för han förblir hos er och ska vara i er. JAG ska inte lämna er faderlösa, JAG ska komma till er.
Men HJÄLPAREN, den helige Ande som Fadern ska sända i mitt namn, han ska lära er ALLT och påminna er om ALLT som jag sagt er.
Men när Hjälparen kommer som jag ska sända er från Fadern, SANNINGENS ANDE som utgår från Fadern, då ska han vittna OM MIG. Joh 14,15.
Hälsn Rosie
Rosie
#5. Publicerat 2024-09-10 av Rosie
Hej igen! Aposteln Johannes: Mina älskade, tro inte varje ande, utan pröva om andarna kommer från Gud. Det finns ju många falska profeter som har gått ut i världen. Så känner ni igen Guds Ande: varje ande som bekänner att JESUS ÄR KRISTUS KOMMEN I KÖTTET, den är från Gud, och varje ande som INTE bekänner Jesus, den är INTE från Gud. Detta är Antikrists ande, som ni har hört skulle komma och som redan nu finns i världen. 1 Joh 4.
Kära barn, den sista tiden är här. Och liksom ni har hört att Antikrist ska komma, så har redan nu många antikrister trätt fram. Av det förstår vi att den sista tiden är här. De har gått ut från oss, men de hörde aldrig till oss. Hade de hört till oss SKULLE DE HA BLIVIT KVAR HOS OSS. Men det skulle visa sig att alla inte hör till oss. NI har en smörjelse FRÅN DEN HELIGE och NI har ALLA kunskap. Jag har inte skrivit till er för att ni inte känner sanningen, utan för ATT NI KÄNNER DEN och vet att ingen lögn kommer från sanningen. Vem är lögnaren om inte den som förnekar att Jesus är Kristus? Den är Antikrist som förnekar Fadern och Sonen. DEN SOM FÖRNEKAR SONEN HAR INTE HELLER FADERN. Den som bekänner Sonen har också Fadern. Låt det ni har hört från början förbli i er. Om det ni hört från början förblir i er, kommer också ni att FÖRBLI I SONEN OCH I FADERN. Och detta är vad han själv har lovat oss: det eviga livet. Detta har jag skrivit till er med tanke på DEM SOM FÖRSÖKER FÖRVILLA ER. Men smörjelsen som ni har fått förblir i er, och ni behöver INTE någon som undervisar er. HANS smörjelse undervisar er OM ALLT, och det är SANNING och inte lögn. Förbli i honom, så som den har lärt er. 1 Joh 2.
Hälsn Rosie
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden