Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

LolaMendez
Skapat 2024-09-02 av LolaMendez, kvinna, 46 år, Västra Götalands län.
Vad är avkoppling för dig?
Vad gillar du att göra när du är ledig? Vad är avkoppling för dig och var ger dig ny energi?

Jag älskar att vara aktiv; ta långa promenader och bara prata om livet. Jag gillar att träna riktigt hårt. Jag gillar att dansa (fuldans :D ) och ibland vill jag bara softa och ta det riktigt riktigt lugnt.

Svar på inlägg

Skogsvandraren
#1. Publicerat 2024-09-02 av Skogsvandraren
För några år sedan, så fanns jag avkopplingen i långa skogspromenader.

Jag upptäckte Vättlefjällsleden, norr om Göteborg.
En sträcka på 25km genom skog, öppna vidder och ett helt fantastiska sjösystem, som Surtesjöns sjösystem erbjuder.

Att packa ryggsäcken med kaffe, vatten och lite mat..
Antingen något att tillaga vid något mysigt vindskydd. Eller bara några mackor. Om vädret är rätt, så följer även badkläderna med.

en 5, 6 timmar härlig promenad - Antingen själv, eller med en god vän.

Härligt trött i kroppen, när man når målet - Men vad gott det känns i hela kroppen... Känner mig så Avkopplad från vardagens stress efteråt.

Jag brukar försöka få till denna tur, minst 1 gång i månaden, under vår, sommar och höst.
Jag har inte provat vintern - Kanske årets utmaning?
StJohn
#2. Publicerat 2024-09-02 av StJohn
Träning, långa promenader och simning. Djupa och flummiga samtal över tex en redigt stark kopp kaffe. :) I början av sommaren var jag på retreat - dagar i tystnad med bön, mässa och goda Bibelmeditationer. Det var både plågsamt och underbart!
LolaMendez
#3. Publicerat 2024-09-02 av LolaMendez
För några år sedan, så fanns jag avkopplingen i långa skogspromenader.

Jag upptäckte Vättlefjällsleden, norr om Göteborg.
En sträcka på 25km genom skog, öppna vidder och ett helt fantastiska sjösystem, som Surtesjöns sjösystem erbjuder.

Att packa ryggsäcken med kaffe, vatten och lite mat..
Antingen något att tillaga vid något mysigt vindskydd. Eller bara några mackor. Om vädret är rätt, så följer även badkläderna med.

en 5, 6 timmar härlig promenad - Antingen själv, eller med en god vän.

Härligt trött i kroppen, när man når målet - Men vad gott det känns i hela kroppen... Känner mig så Avkopplad från vardagens stress efteråt.

Jag brukar försöka få till denna tur, minst 1 gång i månaden, under vår, sommar och höst.
Jag har inte provat vintern - Kanske årets utmaning?
Jag tror att det ska gå ganska fint att vintervandra i vättlefjäll faktiskt. Kläder efter väder som man säger.
LolaMendez
#4. Publicerat 2024-09-02 av LolaMendez
Träning, långa promenader och simning. Djupa och flummiga samtal över tex en redigt stark kopp kaffe. :) I början av sommaren var jag på retreat - dagar i tystnad med bön, mässa och goda Bibelmeditationer. Det var både plågsamt och underbart!
Retreat låter underbart. Nu när man ska vara så tillgänglig och informationen (mediebruset) stormar omkring en, då är det allt skönt att få dra sig tillbaka!
Skogsvandraren
#5. Publicerat 2024-09-02 av Skogsvandraren
Jag tror att det ska gå ganska fint att vintervandra i vättlefjäll faktiskt. Kläder efter väder som man säger.
DET tror jag säkert!
Tog paus för året, förra hösten, är stigen förvandlades till en bäck - Sen blev det ingen vandring där, förren till våren.

Det får bli vintervandring i år..
Bra kängor och kläder för vintervandring finns..

Men just nu känns vintern långt borta...
Lilja
#6. Publicerat 2024-09-17 av Lilja
En sak som gett mig energi och avkoppling är att jag minskat tid på sociala medier. Facebook har jag tagit bort för något år sedan och det är faktiskt jätteskönt att inte veta allting om vad alla gör. Jag kan slappna av mer och vara mer i nuet och fokusera mer på det som är viktigt. Det blir massor av tid över.

En annan sak är att fokusera och ta tid för bön, lovsång, bibelläsning och lyssna på kristen undervisning och umgås med andra kristna. Nu när jag bor ensam så finns det faktiskt mycket tid för detta.
Vi människor har behov av att göra någonting för andra, det ger också energi. Finnas för andra på olika sätt.

Sedan finns ju andra sätt också, att resa bort, utflykter, läsa en bra bok mm.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden