Stefan A säger: ~ Jesus hade ingen bibel och ville visa oss att inget ska stå mellan Gud och människan ~
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Roffe
Skapat 2024-08-01 av Roffe, man, 77 år, Dalarnas län.
I OS-tider

I OS-tider

24 Vet ni inte att av alla löparna som springer på arenan är det bara en som får priset? Spring så att ni vinner det. 25 Alla som tävlar måste ha disciplin i allt – de gör det för att vinna en segerkrans som vissnar, vi för att vinna en som aldrig vissnar. 26 Jag springer alltså inte utan att ha målet i sikte, jag boxas inte likt en som slår i tomma luften. 27 I stället är jag hård mot min kropp och tvingar den till lydnad, för att inte själv komma till korta när jag predikar för andra.

Svar på inlägg

Rosie
#1. Publicerat 2024-08-02 av Rosie
Hej broder! Jag blir beklämd över de som lever stor del av sina liv, ja offrar ALLT för den jordiska segerkransen och känslan att vara BÄST i världen. Oh om människor på samma sätt ville offra ALLT för segerkransen vi får av kung Jesus! Tänk om samma disciplin, målmedvetenhet, kämparanda, starka vilja kunde ses i främsta uppgiften: gå ut med evangelium, göra folk till lärjungar, lära dem allt Jesus befallt, sprida Guds ord! Vad är en historiebok i en värld som förgår mot att ha sitt namn skrivet i Lammets heliga Bok! Vad är metallmedaljerna värda på domens dag? Jesus sa inte: Samla skatter på jorden, sök egna äran, lägg all tid på att bli bäst helst i hela världen. Nej Jesus sa: Den som inte förnekar sig själv, tar sitt kors och följer mig är mig inte värdig.
Hälsn Rosie
PS. Nån kanske menar idrottsrörelsen som folkrörelse betytt mycket för folkhälsan. Träna kroppen, leva disciplinerat, äta hälsosamt osv för att förhindra sk välfärdssjukdomar har aldrig varit fel. Det är en helt annan sak. DS.
Roffe
#2. Publicerat 2024-08-06 av Roffe

2 Räkna det som ren glädje, mina bröder, när ni råkar ut för olika slags prövningar. 3 Ni vet ju att när er tro prövas ger det uthållighet. 4 Och låt uthålligheten leda till fulländad gärning, så att ni är fullkomliga och hela, utan brist på något sätt.

5 Om någon av er brister i vishet ska han be till Gud, som ger åt alla villigt och utan att kritisera, och han ska få. 6 Men han ska be i tro, utan att tvivla. Den som tvivlar liknar havets våg som drivs och piskas av vinden. 7 En sådan människa ska inte tänka att hon kan ta emot något från Herren, 8 splittrad som hon är och ostadig på alla sina vägar.

12 Salig är den som håller ut i prövningen, för när han har bestått provet ska han få livets krona som Gud har lovat dem som älskar honom.

Stefan A säger: ~ Jesus hade ingen bibel och ville visa oss att inget ska stå mellan Gud och människan ~
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden