Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Gideon I
Skapat 2024-07-30 av Gideon I, man, 67 år, Örebro län.
NATO-medlemskapet kan sluta illa för Finland och Sverige
Krigsorganisationen NATO visar åter sitt rätta ansikte:

Ännu en av president Putins röda linjer har nu korsats, troligen från Finland, med en drönarattack mot Ryssland!
Djupa staten i USA vill ha krig, något som Ryssland dessbättre inte önskar.
HIGH ALERT! NATO Just Crossed Putin's Red Line with this Massive Attack | Redacted w Clayton Morris (youtube.com)

Svar på inlägg

Rosie
#1. Publicerat 2024-07-31 av Rosie
Hej! Vi vet aldrig vad morgondagen har i sitt sköte, därför ska vi vara rädda om varje dag och hålla oss nära Herren Kristus Jesus: vårt beskydd, vår klippa, vare sig vi lever eller dör är våra liv i hans händer! Dör vi får vi komma hem till himmelen: heliga himmelska Jerusalem! Vi MÅSTE leva för att rädda de förlorade: skörden, och väcka de som somnat och styrka de som misströstar och är utan hopp och tro!
Hälsn Rosie
Henrik1977
#2. Publicerat 2024-08-02 av Henrik1977
Drönarattacken kom ifrån Ukraina som försvarar sig mot det anfallande Ryssland. Ryssland har startat kriget och vill alltså ha krig. USA har inte startat kriget och vill inte ha krig.


SweKiwi
#3. Publicerat 2024-08-02 av SweKiwi
Drönarattacken kom ifrån Ukraina som försvarar sig mot det anfallande Ryssland. Ryssland har startat kriget och vill alltså ha krig. USA har inte startat kriget och vill inte ha krig.
Hej, Henrik!

Jag vet inte om du är ny här på forumet, men du har förmodligen inte märkt att det är lite upp och ner-vända världen här.

Här finns nämligen en högljudd minoritet, i vilken Gideon ingår, som menar att det är Ryssland som är den goda parten i kriget och Ukraina (med hjälp av USA/Nato) som är den onda parten.

Du kommer att bli anklagad för att bara lyssna på massmedia och att inte kunna tänka själv. Du kommer att bli serverad länkar till allehanda märkliga källor, sådana som påstås säga Sanningen™, för det är ju på Bitchute och Youtube som sånt finns.

Har du riktig »tur« kommer din intelligens och slutledningsförmåga att ifrågasättas.

Eftersom du är ny i diskussionssammanhanget kanske du inte får allt detta i ansiktet direkt, men delta tillräckligt länge och säg (för mig självklara) saker som att »Ukraina har rätt att försvara sitt eget land«, så kommer det så småningom. Tyvärr.

/ Kiwi
Gideon I
#4. Publicerat 2024-08-02 av Gideon I
Drönarattacken kom ifrån Ukraina som försvarar sig mot det anfallande Ryssland. Ryssland har startat kriget och vill alltså ha krig. USA har inte startat kriget och vill inte ha krig.


Hej Henrik!
Så är det enligt systemmedia. Men så här ligger det till:

Massmedia i Väst inklusive Bonnierkoncernen som dominerar i Sverige kontrolleras av amerikanska bolag. Därför får vi bara höra vad den marxistiska amerikanska djupa staten vill att vi ska tro om denna onödiga konflikt. Både USA och NATO är engagerade i Ukraina där man bedriver ett proxykrig mot Ryssland.
Krigets första offer är sanningen.

Det militärindustriella komplexet inklusive Wall Enberg i Sverige tjänar hundratals miljarder på vapenaffärer, därför önskas ingen fred utan de stackars ukrainarna offras i ett krig som de aldrig haft möjlighet att vinna. De är manipulerade och bedragna av marxisterna i USA.

Detta är kortfattat vad man döljer för oss angående detta krig (9 min):

Ukraine, NATO, and US: Noam Chomsky's Analysis (youtube.com)

Merkel: Syftet med Minskavtalet var att köpa tid för Ukrainas militärstyrkor – Nya Dagbladet
SweKiwi
#5. Publicerat 2024-08-04 av SweKiwi
Ja, Henrik, det blev som jag förutsade.

Och det hände sig vid den tiden, att en man, vars namn var Kiwi, bodde i staden. Och Kiwi hade varit med förr, och han såg vad som skulle komma att ske.


Och Kiwi talade till sitt folk och sade: "Se, jag säger eder, det skall komma en man, och hans hjärta skall vara fyllt av tvivel. Och han skall stå inför eder och säga: 'Massmedia ljuger; icke äro de sanna i sina ord.'"


Och folket hörde Kiwis ord, men trodde icke på honom, ty de kände icke den som skulle komma. Men Kiwi stod fast i sin visshet och sade: "Varen vaksamma, ty det jag säger eder, skall ske."


Och det hände sig, att senare den dagen kom en man från en avlägsen trakt. Och han stod mitt ibland dem och sade med hög röst: "Hören, I alla! Massmedia ljuger; deras ord äro falska och bedraga eder."


Då mindes folket Kiwis ord och de förundrades. Och de sade till varandra: "Sannerligen, Kiwi har förutsett detta, och det har skett såsom han sade."


Men när folket lyssnade vidare till mannen, insågo de att han även talade om det stora landet i öst och sade: "I skolen hylla detta land, ty det är mäktigt och rättfärdigt." Och folket förstod, att han hyllade landet trots att det uppenbart var ont och förde med sig fördärv.


Och folket begynte förstå, att mannen själv var förledd, och att han icke insåg att han själv var utsatt för propaganda. Och de sade till varandra: "Mannen talar med stor övertygelse, men hans ord äro förvrängda av falska budskap."


Och folket lärde sig att pröva allting och att hålla fast vid det goda, ty de visste nu, att icke allt som sades var av sanning, och att även de som ropade om lögn kunde vara blinda för sanningens ljus.



/ Kiwi
Anonym
#6. Publicerat 2024-08-05 av Anonym
Vilket skämt! Lägg ner.
Huldah
#7. Publicerat 2024-08-26 av Huldah
"Slutet är oryggligt beslutet" enligt Daniels profetia. Guds rike kommer överta makten! Daniel 2:44
Huldah
#8. Publicerat 2024-08-28 av Huldah
Ja, Henrik, det blev som jag förutsade.

Och det hände sig vid den tiden, att en man, vars namn var Kiwi, bodde i staden. Och Kiwi hade varit med förr, och han såg vad som skulle komma att ske.


Och Kiwi talade till sitt folk och sade: "Se, jag säger eder, det skall komma en man, och hans hjärta skall vara fyllt av tvivel. Och han skall stå inför eder och säga: 'Massmedia ljuger; icke äro de sanna i sina ord.'"


Och folket hörde Kiwis ord, men trodde icke på honom, ty de kände icke den som skulle komma. Men Kiwi stod fast i sin visshet och sade: "Varen vaksamma, ty det jag säger eder, skall ske."


Och det hände sig, att senare den dagen kom en man från en avlägsen trakt. Och han stod mitt ibland dem och sade med hög röst: "Hören, I alla! Massmedia ljuger; deras ord äro falska och bedraga eder."


Då mindes folket Kiwis ord och de förundrades. Och de sade till varandra: "Sannerligen, Kiwi har förutsett detta, och det har skett såsom han sade."


Men när folket lyssnade vidare till mannen, insågo de att han även talade om det stora landet i öst och sade: "I skolen hylla detta land, ty det är mäktigt och rättfärdigt." Och folket förstod, att han hyllade landet trots att det uppenbart var ont och förde med sig fördärv.


Och folket begynte förstå, att mannen själv var förledd, och att han icke insåg att han själv var utsatt för propaganda. Och de sade till varandra: "Mannen talar med stor övertygelse, men hans ord äro förvrängda av falska budskap."


Och folket lärde sig att pröva allting och att hålla fast vid det goda, ty de visste nu, att icke allt som sades var av sanning, och att även de som ropade om lögn kunde vara blinda för sanningens ljus.



/ Kiwi
Hoppas han slutat lita på sig själv och undersöker allt som utger sig för att vara sanning!!!
SweKiwi
#9. Publicerat 2024-08-28 av SweKiwi
Hoppas han slutat lita på sig själv och undersöker allt som utger sig för att vara sanning!!!
Åh, han hittar säkert på nya ursäkter för varför Ryssland ännu inte har lyckats besegra Ukraina. Eller att Putin nu har försatt landet i en situation, som gör att Ryssland blir invaderat (om än i liten skala) för första gången på 80 år.

Man undrar när de där »röda linjerna«, som Putin pratat om i två och ett halvt år och som ständigt korsas, ska få någon betydelse.

/ Kiwi
Huldah
#10. Publicerat 2024-08-28 av Huldah
Åh, han hittar säkert på nya ursäkter för varför Ryssland ännu inte har lyckats besegra Ukraina. Eller att Putin nu har försatt landet i en situation, som gör att Ryssland blir invaderat (om än i liten skala) för första gången på 80 år.

Man undrar när de där »röda linjerna«, som Putin pratat om i två och ett halvt år och som ständigt korsas, ska få någon betydelse.

/ Kiwi
Läs Bibeln! Ta emot gratis bibelstudium!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden