Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

GammaldagsMan
Skapat 2024-07-14 av GammaldagsMan, man, 83 år, Värmlands län.
Själavandring , Andevandring
Kan Själen och Anden efter döden och eldbegängelse/kremering av den döda kroppen söka sig ny "bostad" i en annan mänsklig kropp
som vandrar på Jorden (dvs Tellus) kanske särskilt om själen och anden är av mörk natur och inte gärna söker sig till himlen.
En märklig fråga men kanske någon kan ge ledtrådar i detta Forum
Att jag kom att tänka på detta eventuellt möjliga fenomen beror på vissa likheter mellan Hitlers agerande i sitt livsrums utvidgande
av Tyskland och Putins livsrums utvidgande av Ryssland
Hitler började med att utöka Tyskland med några Tysktalande områden sedan blev det ett stort land Polen då förklarade England krig
Putin har ju velat införliva Rysktalande områden med Ryssland och sedan hela Ukraina.......... Likheterna är ju slående..........
Nu till mitt spörsmål om själavandring och andevandring
Herr och Fru Hitler dog i Bunkern i Berlin. Efteråt sägs det att kropparna brändes på marken utanför bunkern.
De första "allierade" trupperna som kom till Bunkern var enligt uppgift Ryska
Kan en själavandring och andevandring vandra genom Ryska armen och efter många år hamna i Ryska toppen d.v.s. Putin
Jag hoppas Forumet ger ledtrådar skriver en som föddes under 2a världskriget nämligen Gammaldagsman

Svar på inlägg

Rosie
#1. Publicerat 2024-07-14 av Rosie
Hej kära du! Jag föddes med under brinnande andra världskriget. Jag tror Bibeln är Guds sanning, där står det att människan skall en gång dö och sedan dömas, Hebr 9, så människan själ eller ande kan inte vandra vidare och fortsätta leva på jorden. Den kommer till paradiset eller dödsriket och får vänta där i himmelen eller sk fängelset på Kristi domstols dag då alla ska avlägga räkenskap. Demoner kan däremot byta sk hus, människokroppar, och vandra vidare när de besätter de människor som bjuder in Satans undersåtar i hjärta och gärning. Det är bibliskt. Har du fler frågor vill jag gärna försöka hjälpa dig!
Hälsn Rosie
Huldah
#2. Publicerat 2024-07-14 av Huldah
Min morfar som var med i 1a världskriget o inbördeskriget i Finland, lämnade kyrkan när han såg prästerskapets inblandning i krigen.
Han o en kompis diskuterade ämnet om anden lever vidare efter döden. Dom kom överens att den förste som dog skulle kontakta den som levde. Kompisen dog först, inget hände.
Tror du inte att alla skulle kontakta sina kära om dom levde?
Bibeln är tydlig, när vi dör hamnar vi i graven o sas sover, tills Jesus väcker liv i oss.
Bibeln varnar för andar som utger sig för att vara dom som dött!
Roffe
#3. Publicerat 2024-07-14 av Roffe
I vår kultur är vi ovana att prata om saker som generationssynd, förbannelser och medialitet, trots att både Bibeln och den mänskliga erfarenheten vittnar om dem. Olof Edsinger reder ut begreppen.

Huldah
#4. Publicerat 2024-07-15 av Huldah
I vår kultur är vi ovana att prata om saker som generationssynd, förbannelser och medialitet, trots att både Bibeln och den mänskliga erfarenheten vittnar om dem. Olof Edsinger reder ut begreppen.

I stort sett kloka ord.
Jag tror att vår gode Skapare fått med det klokaste i Bibeln. Där varnas för kontakt med spåmän, teckentydare, andar m fl.
I vår kultur är man knappt insatt i vad Bibeln lär, o därför lättlurad!
Min farmor hade en sann dröm. Hon drömde att ett segelfartyg skulle förlisa o jag tror 3 skulle överleva. Precis så gick det också. Jag kände en av dem. Vad skulle budskapet ha varit?
Min son blev uppmanad att kontakta andemedium, för annars skulle han dö inom viss tid. Detta hade hänt tidigare. Jag bad min son att inte göra det, samtidigt som jag bad till Jehova att beskydda honom. Sonen lydde mig. Han lever ännu flera år efter bäst-före-datum.
Jag tror onda andar leker med oss. Dom kan även verkställa döden så det ser ut som dom har rätt!
Norsk
#5. Publicerat 2024-07-16 av Norsk
Nei!, Gud gav mennesker fri vilje fordi Han ønsket at vi skal VELGE Gud og elske Gud utfira vår frievilje, når vi dør så er det ikke lenger fri vilje om du ikke dør i en rettferdiggjort stilling, dvs da kommer du til helvete, om man ikke er frelst på sin dødsdag så har man ingen fri vilje til og vandre til en annen kropp, men man får en straff i helvete.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden