Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Gideon I
Skapat 2024-07-07 av Gideon I, man, 67 år, Örebro län.
Globalisterna har bäddat för Finland och Sverige som ett nytt Ukraina
Finland och Sverige kan gå samma öde till mötes som Ukraina, genom att globalister i respektive land har gett USA fria händer att eskalera proxykriget mot Ryssland från finländskt och svenskt territorium. Utan att finska och svenska folken har tillfrågats. Vilket är att jämställa med en icke demokratisk kupp, där folkstyret i princip avskaffas. Under "coronan" skedde något liknande som beredde vägen för globalistisk toppstryning.

Globalists Are Prepping FINLAND To Be The Next Proxy-War | Prof. Tuomas Malinen (youtube.com)

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2024-07-07 av Anonym
- vad bra att ni tar upp landet Amerikas orska till detta stök som nu råder,
att putin inte vill ha amerikanska kärnvapen på sin bakgård (Ukraina)
är helt förståerligt!
tråkigt bara att det är så tyst om den verkliga orsaken till detta krig som nu råda!

hälsn/crister
SweKiwi
#2. Publicerat 2024-07-07 av SweKiwi
Nytt Ukraina? Som att Ryssland kan anfalla Sverige och Finland?

Det skulle väl aldrig ske.

/ Kiwi
SweKiwi
#3. Publicerat 2024-07-08 av SweKiwi


Jag menar... Det är ju inte som att Ryssland har anfallit sina grannar förr..?



Och försökt att beröva ett grannland dess självständighet..?



Så Gideon menar alltså att nästa tidningsrubrik kan lyda »Ryssland invaderar Finland« eller »Ryssland invaderar Sverige«..?

/ Kiwi
GMR
#4. Publicerat 2024-07-08 av GMR
[quotJag menar... Det är ju inte som att Ryssland har anfallit sina grannar förr..?

Så Gideon menar alltså att nästa tidningsrubrik kan lyda »Ryssland invaderar Finland« eller »Ryssland invaderar Sverige«..?

/ Kiwi

De flesta borde ju veta att det är ett proxykrig som USA bedriver och det skulle ju vara väldigt ironiskt om USA drar tillbaka allt stöd till NATO lagomt strax efter att något mer krig dragits igång. Visserligen kan ju Ryssland rent teoretisk ha gått in i Europa ändå av olika anledningar, det är Visserligen en helt annan frågeställning.

Jag tror inte att de flesta som pratar om att det är ett proxykrig som pågår vill ha Putin som ledare i Europa, utan det handlar om att kunna prata om händelser på ett objektiv sätt.
SweKiwi
#5. Publicerat 2024-07-08 av SweKiwi
De flesta borde ju veta att det är ett proxykrig som USA bedriver och det skulle ju vara väldigt ironiskt om USA drar tillbaka allt stöd till NATO lagomt strax efter att något mer krig dragits igång. Visserligen kan ju Ryssland rent teoretisk ha gått in i Europa ändå av olika anledningar, det är Visserligen en helt annan frågeställning.
Det är ett krig som Ryssland har startat. De ockuperade Krim. De fortsatte sedan med att försöka ockupera hela Ukraina, men har hittills misslyckats i det.

Hade jag varit USA, så hade jag också tyckt att det är en bra »investering« att stötta Ukraina i sitt försvarskrig. Det är väl vad »proxy« jag ser i det hela.

/ Kiwi
Gideon I
#6. Publicerat 2024-07-10 av Gideon I
Elsa Widding står i en klass för sig, debatterar med Pål Jonsson, som framstår som en komplett idiot.

Debate in Swedish Parliament on the Ukraine war. (youtube.com)
SweKiwi
#7. Publicerat 2024-07-10 av SweKiwi
Elsa Widding står i en klass för sig, debatterar med Pål Jonsson, som framstår som en komplett idiot.
Själv slutade jag lyssna när hon sade att en professor i matematik hade en matematisk förklaring till varför Jonssons inlägg strider mot logikens lagar...

/ Kiwi
Kapten
#8. Publicerat 2024-07-11 av Kapten
Det är ett krig som Ryssland har startat. De ockuperade Krim. De fortsatte sedan med att försöka ockupera hela Ukraina, men har hittills misslyckats i det.

Hade jag varit USA, så hade jag också tyckt att det är en bra »investering« att stötta Ukraina i sitt försvarskrig. Det är väl vad »proxy« jag ser i det hela.

/ Kiwi
Jaha, visdomen har talat igen. Behövde komplettera lite bara med fler faktafel, och då blire så hära:

Det är ett fullskaligt krig som Ryssland har startat helt utan anledning och utan provokation. De ockuperade Krim, som ju aldrig varit ryskt. De fortsatte sedan med att försöka ockupera hela Ukraina och resten av hela världen, men har hittills misslyckats i det.

Hade jag varit USA, så hade jag också tyckt att det är en bra »investering« ur militärindustrell synvinkel att stötta Ukraina i sitt försvarskrig, eftersom det ger osannolikt mycket klirr i kassan, så att man blir som drucken på detta militärindustriella komplexets altare. Det är väl vad »proxy« jag ser i det hela, för jag är så hypnotiserad av propaganda att jag rapar upp den som ett viljelöst repeaterdon.
Kapten
#9. Publicerat 2024-07-11 av Kapten
Finland och Sverige kan gå samma öde till mötes som Ukraina, genom att globalister i respektive land har gett USA fria händer att eskalera proxykriget mot Ryssland från finländskt och svenskt territorium. Utan att finska och svenska folken har tillfrågats. Vilket är att jämställa med en icke demokratisk kupp, där folkstyret i princip avskaffas. Under "coronan" skedde något liknande som beredde vägen för globalistisk toppstryning.

Globalists Are Prepping FINLAND To Be The Next Proxy-War | Prof. Tuomas Malinen (youtube.com)
Precis, Ukraina ville in i Nato very badly och råkade ut som de gjorde och nu vill Finland och Sverige göra om samma resa... very badly... Som en svensk militär (tror jag det var) sade i ett program i P1 en gång, att inom säkerhetspolitik finns inga vänner, utan bara allianser. Och sådana kan skifta. Och ingås ofta för att varje sida vill tjäna på det. Att tro att USA ingått något med Sverige och Finland av snällhetsskäl är naivt, de behöver inte Finland och Sverige för sin säkerhet, utan av något annat syfte, och det är som spelbrickor i något annat. De är som rabiessmittade odjur som vållar ofattbar förödelse och lidande. Men deras framfart vore inte möjlig utan många påhejande visdomsmän, även på KD, som fattar att allt "ju" är "ryssens fel" och att en eskalering leder till fred. För så är det:

"Krig är fred. Frihet är slaveri. Okunnighet är styrka."

SweKiwi
#10. Publicerat 2024-07-11 av SweKiwi
Kapten, du lägger ord i min mun och är dessutom synnerligen otrevlig när du gör det.

Jag finner ingen anledning att diskutera med dig när du har ätit taggtråd till frukost.

/ Kiwi
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden