Fast det är inte bara det att man kanske äter för mycket. Fel sorts mat innebär att man inte får i sig alla de näringsämnen som kroppen behöver för en god hälsa. Livsmedelsindustrin utformar medvetet sina produkter så att de ska vara beroendeframkallande och öka aptiten. Ultraproccesad mat bidrar starkt till fetma och näringsbrist. Man blir fet och sjuk på samma gång av att äta "fuskmat". Det är skadligt för hälsan att äta den, även bortsett från viktökningen.
Lästips: Aseem Malhotra: "Bättre immunförsvar på 21 dagar".
Lars Bern: "Den metabola pandemin".
Mitt intresse största delen av livet. Blev amalgamförgiftad i tonåren. Bytte plomber o blev ännu sämre. Kom i kontakt med autodidakt forskare i 30 års ålder. Han hade själv blivit frisk genom att äta ALLA vitaminer o ALLA mineraler, framförallt kalciumkarbonat. Får du heltäckande föda, kan det ta 7 år att bli frisk om du har intakt DNA, den tid det tar att byta alla celler i kroppen. Kurerna innehöll specialframtagna homeopatmedel för att påskynda tillfrisknandet. Ett år var jag dålig, sen blev jag helt symtomfri.
Tyvärr är det svårt att hitta bra mat. Dessutom är det svårt att få tillräckligt D vitamin då våra vintrar är solfattiga. Min mor var bonddotter så hon har alltid rekommenderat kött, fisk, smör, grädde osv.