Mariaelinsofie säger: Neka inte den behövande din hjälp, när det står i din makt att ge den. Ord 3:27
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

Rosie
Skapat 2024-06-30 av Rosie, kvinna, 81 år, Örebro län.
Rysslandsår
Hej! Jag vill ge er ett annat perspektiv på Ryssland: det andliga! Jag köpte en gammal bok i ett antikvariat skriven av en väckelsepredikant, boken är från år 1944. Däri låg ett vikt gulnat linjerat papper från Ryssland med ryskt tryck. I texten framgår tydligt att svenskar befunnit sig i bibelskola och nu rest till Ryssland och är med i internationell bibelklass. Det är ett ljuvligt brev att läsa med Guds Andes vittnesbörd om under, kraft och frälsning och tro! De var bla på Moskvakonferens. De berättar om andligt hungrande människor som Gud berör! Och det står att Lenins barnbarn föll under Andens kraft och att det var starkt! Han nämns vid namn. Jag vill ni alla är med och ber för Rysslands folk, att Guds Ande ska fortsätta beröra andligt hungrande människor där liksom i alla andra länder! Bara för regimen är sk ortodox betyder det inte automatiskt frälsning av alla ryska själar! Bara för Lenin och Stalin var marxister betyder det inte att deras efterkommande inte kan bli berörda av Guds Ande! Vill ni vara med och fortsätta den gärning som beskrivs på det bibelskolepapper jag hittade? Gud välsigne er i så fall! Titeln var: Rysslands år! Låt Guds Ande leda det ryska folket in i GudsRiket genom er förbön som skickar ut Guds änglar till dem, ty även där finns mörka andemakter att strida mot!
Hälsn Rosie

Svar på inlägg

Rosie
#1. Publicerat 2024-06-30 av Rosie
Hej igen! Jag känner så med det ryska folket, har nöd för dem! Jag var på en resa i Ryssland samma år som OS i Moskva 1980, trettiosju år gammal var jag. Nu tappas folket bort i kriget! Hjälp mig att sätta fokus på alla miljoner ryssars frälsning! Tack på förhand!
Hälsn Rosie
Rosie
#2. Publicerat 2024-06-30 av Rosie
Hej igen! Och bed gärna för Guds församling i Ryssland, liksom Guds församling i Ukraina och vida över jorden! Bed att de får mod och kraft att följa Kristus Jesus fullt ut med hela sina liv, följa Guds ord och Guds Andes ledning! Tack snälla ni: Guds nöd och kärlek finns i er!
Hälsn Rosie
Själsfrände
#3. Publicerat 2024-08-08 av Själsfrände
Vad fantastastiskt få ta del av ett sånt personligt brev, det blir ju som ett extra tilltal på nåt sätt som berör en. Jag tror det är sån Gud gör ibland, påminner oss om saker och i ditt fall en nöd för ryska folkets frälsning genom Jesus. Bön är viktigt.
Davistro
#4. Publicerat 2024-08-18 av Davistro
Jag tror att Guds församling i Ryssland behöver vara fristående, utan några hållhakar från väst. I annat fall så kommer församlingen eller organisationen tvingas skriva på att de är agenter åt västmakterna.
Mariaelinsofie säger: Neka inte den behövande din hjälp, när det står i din makt att ge den. Ord 3:27
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden