Zoe2022 säger: Alltid ödmjuka och milda. Ha fördrag med varandra i tålamod och kärlek. Efesierbrevet 4:2.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Rosie
Skapat 2024-06-27 av Rosie, kvinna, 81 år, Örebro län.
Sexualmoral
Hej! När personer fräckt och frimodigt uppmanar frälsta till sexuell omoral behövs Bibelns ord! Jesus och apostlarna är mycket tydliga i hur Guds syn på sex är och hur frälsta ska leva, det är inget var och en ska bedöma själv utan nåt som GUD bestämt och kräver av sina barn och lärjungar! Lever en människa i idel köttsliga begär utan omvändelse från synd ja då väntar enligt Bibeln bara förhärdelse och lönen för gärningarna: eldsjön! Jag vill nu bifoga för er Bibelns heliga ord, bidrag gärna ni med, det är för att om möjligt rädda själar från undergång pga slaveri under synden! Djävulen har för länge sen hittat den effektivaste och populäraste ingången till avfall genom synd och köttsliga begär: sexbegäret och sexsynden! En man undrade varför jag skriver om synd jämt, svaret är: Bibeln varnar för synd jämt, uppmanar till helighet och renhet i allt, människor fortsätter dock vilja leva i synd alltjämt! Den dagen det inte behövs varnas och skrivas om synd: då har Jesus återkommit och gjort slut på den för gott! Tills dess är prognosen: predika om synd, omvändelse och frälsning!
Hälsn Rosie

Svar på inlägg

Rosie
#1. Publicerat 2024-06-27 av Rosie
Hej igen! Jesus: Ni har hört att det är sagt: Du ska inte begå äktenskapsbrott. Jag säger er: Den som SER MED BEGÄR på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta. Om ditt högra öga förleder dig till synd, så riv ut det och kasta det ifrån dig! Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorade än att hela din kropp KASTAS I GEHENNA. Om om din högra hand förleder dig till synd, så hugg av den och kasta den ifrån dig! Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela din kropp KASTAS I GEHENNA. Matt 5. Jesus pekar på begäret i människans kött och sinnen! När begäret styr förhärdas hjärtat och blir svekfullt mot Gud och människor! Samvetet kan få styng ett tag, kanske höra Guds Andens varningar ett tag, sen tar begäret över mer och mer och dövar samvetet och utesluter Guds Andes röst: en förhärdad människa är kvar som en egna slutprodukt. Men den som fortfarande känner styng I hjärtat: Vänd om kära du, medans tid är! Rädda dig, låt Herren rädda dig från förhärdat och hårt hjärtat inför Guds ord!
Hälsn Rosie
Rosie
#2. Publicerat 2024-06-27 av Rosie
Hej igen! Begäret har satt klorna i dig när du VET att det du gör är synd enligt samvetet och Guds ord men du väljer synda medvetet ändå! Finns det återvändo, rening för de medvetna synderna: ja om du bekänner dina gärningar och tankar som synd och ber Jesus befria dig för alltid! Den tanken och viljan behöver du, annars har du inte äkta ånger! Den som bara vill befrias från tillfälliga skuldtyngda samvetet efter syndig gärning men älskar gärningen fortfarande och söker sig tillbaka till den är delad i sitt hjärta och har halva fast i syndens begär fortfarande! Vilka får INTE komma in i himmelriket: Guds rike, vill du komma dit? Följ då Guds ord: Vet ni inte att ORÄTTFÄRDIGA INTE ska få ärva Guds rike? BEDRA INTE er själva! Varken SEXUELLT OMORALISKA eller avgudadyrkare, varken ÄKTENSKAPSBRYTARE eller de SOM UTÖVAR HOMOSEXUALITET, eller SOM LÅTER SIG UTNYTTJAS FÖR SÅDANT, varken tjuvar eller giriga, varken drinkare, förtalare eller utsugare ska ärva Guds rike. SÅDANA har några av er VARIT. Men ni har tvättats rena, ni har blivit helgade, ni har förklarats rättfärdiga i vår Herre Jesu Kristi namn och i vår Guds Ande. 1 Kor 6. Är du tvättad ren i Kristi blod och helgad genom hans namn, är du en ny skapelse som dött bort från den gamla syndiga människan: då vill du INTE synda mer! Har du fallet och syndat ändå och ångrar dig: be Herren Kristus Jesus om förlåtelse och barmhärtighet, lär dig din läxa och håll dig nära Jesus och be och lev i Anden varje dag! Ju större kärlek du har till Jesus och Guds ord ju mindre risk att vilja synda! Där du har hjärtat ja där finns källan till viljan till gärningarna: goda och rättfärdiga eller syndiga och onda!
Hälsn Rosie
Rosie
#3. Publicerat 2024-06-27 av Rosie
Hej igen! Bibeln har ett råd för att undvika otuktssynder. Otukt: alla sätt att begå sexuell omoral! Bibeln: Men för att UNDVIKA OTUKTSSYNDER skall varje MAN ha SIN HUSTRU och varje HUSTRU SIN MAN. 1 Kor 7. Gifta som man och hustru är enda godkända levnadssättet där sex ingår. Finns inga andra alternativ att tillgå för den som är frälst och följer Guds ord och vill till himmelriket! Det står INTE: man ska ha sin man, eller kvinna ska ha sin kvinna! Nej allt sex mellan samma kön är: otuktssynd enligt Gud och Bibelns ord! Vi läste i kapitlet innan stod det att de som utövar homosexualitet INTE ska ärva Guds rike! Så kära ni: välj Guds rike i stället för välja Gehenna, lev INTE i homosex, otuktssynd, äktenskapsbrott, syndiga begär!
Hälsn Rosie
Rosie
#4. Publicerat 2024-06-27 av Rosie
Hej igen! Jag vill berätta om ett skrämmande och avskräckande exempel från Bibeln, hur det kan gå för otuktiga i Guds församling: Det talas om att det förekommer otukt bland er, sådan otukt som man inte ens finner bland hedningarna, nämligen att någon lever ihop med sin fars hustru. Och ändå är ni uppblåsta. I stället borde ni ha blivit så bedrövade, att den som gjort sig skyldig till detta hade drivits ut ur er krets. Jag som är frånvarande till kroppen men närvarande i anden har för min del redan, som vore jag närvarande, i vår Herre Jesu Kristi namn fällt domen över den som handlat så. Det skedde, sedan ni och min ande med vår Herre Jesu makt förts samman, för att ÖVERLÄMNA DEN MANNEN ÅT SATAN till köttets fördärv, för att anden skall bli frälst på Herrens dag. 1 Kor 5. Paulus skriver sen till Timoteus: Detta uppdrag att förmana anförtror jag åt dig, mitt barn Timoteus, i enlighet med de profetord som en gång uttalades över dig, för att du i kraft av dem skall kämpa den goda kampen, i tro och med ett rent samvete. Detta har somliga STÖTT IFRÅN SIG och LIDIT SKEPPSBROTT I TRON. Bland dem är Hymeneus och Alexander, som jag har ÖVERLÄMNAT ÅT SATAN för att de skall tuktas så att DE INTE HÄDAR. 1 Tim 1. Gud vill att den som bedriver otukt ska omvända sig för att få frälsning! Omvänd dig från skeppsbrott i tron medans tid är om du lever i otuktssynd, medans hjärtat inte är fullt ut fördärvat och tid och möjlighet till omvändelse är förbrukat!
Hälsn Rosie
Rosie
#5. Publicerat 2024-06-28 av Rosie
Hej igen! Vem är vår kropp till för? Svaret är: Herren! Bibeln säger: Allt är tillåtet för mig, men allt är inte nyttigt. Allt är tillåtet för mig, men jag skall inte låta något ta makten över mig. Maten är till för magen och magen för maten, och båda skall Gud göra slut på. Men kroppen är INTE till för OTUKT utan FÖR HERREN, och HERREN FÖR KROPPEN. Gud har uppväckt Herren, och genom sin makt skall han också uppväcka oss. Vet ni inte att ERA KROPPAR är KRISTI LEMMAR? Skall jag ta Kristi lemmar och göra dem till en skökas lemmar? Nej, naturligtvis inte! Eller vet ni inte att den som förenar sig med en sköka är en kropp med henne? Det heter: De två skall bli ett kött. Men den som är förenad med Herrens Ande är en ande med honom. FLY BORT FRÅN OTUKTEN! All annan synd som en människa begår är utanför kroppen, men den OTUKTIGE syndar mot SIN EGEN KROPP. Eller vet ni inte att er kropp är ETT TEMPEL åt den helige Ande, som bor i er och som ni har fått av Gud, och att NI INTE TILLHÖR ER SJÄLVA? Ni har blivit köpta och priset är betalt. Så FÖRHÄRLIGA DÅ GUD I ER KROPP! 1 Kor 6. Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt, skriver aposteln, sen att vi är friköpta och betalade för och inte tillhör oss själva längre, då vi nu tillhör Kristus Jesus och ska ära honom i allt går vi till Bibeln och ser vad som är tillåtet enligt Kristus Jesus och apostlarna! För vi kan INTE göra syndiga saker som vårt egna kött skulle vilja tillåta oss göra: då tillhör vi inte Kristus Jesus! Den frälst som medvetet vill leva i synd har låtit synden tagit makten över sig och blivit slav under synden igen, vänt tillbaka till sin gamla människas syndiga liv och vilja som hunden vänder tillbaka till sin spya! Nej ära Kristus Jesus kropp, som ni nu är: Kristi kropp! Ära den helige Ande, vars tempel ni nu är! Ära Fadern i himmelen, vars heliga barn ni nu är! Det du gör med din kropp det gör du för Herren Kristus Jesus! Det finns inga friare än de frälsta som friköpts genom Herren Kristus Jesus blod ty inga mörka andemakter och ingen död får nånsin makt över dem, därför ärar vi Kristus Jesus med vår friköpta frihet från synd, död och ondska genom att låta honom få regera över vår kropp och själ! Han skulle ALDRIG vanhelga sin egen kropp, sitt eget tempel, då gör inte vi det heller! Sprid Guds heliga ord till Guds församlingar! Amen!
Hälsn Rosie
Rosie
#6. Publicerat 2024-07-02 av Rosie
Hej igen! Vi frälsta ska skilja oss från hedningarna i levnadsstil, vilja, strävan, längtan osv mm. Vi frälsta hämtar vår vilja och kraft ur en HELT ANNAN källa än hedningarna, vi hämtar ur Guds källa, de hämtar ur köttets och världens andes källa. Bibelns ord: Ni vet vilka föreskrifter vi har gett er från Herren. Detta är Guds vilka: att ni helgas, att ni avhåller er från sexuell omoral, att ni var och en vet att vinna er en hustru på ett helgat och hedervärt sätt. Det får INTE ske I LIDELSER och BEGÄR som bland hedningarna som inte känner Gud, så att någon går för långt i denna sak och kränker sin broder. Herren straffar allt sådant, det har vi redan sagt och betygat för er. Gud har INTE kallat oss till ett liv I ORENHET utan till ett liv i helgelse. Den som avvisar detta avvisar alltså inte en människa utan Gud, som ger er sin helige Ande. 1 Tess 4. Paulus vänder sig till de frälsta bröderna, som var och en ska vinna sig en hustru. De ska inte styras och ledas av lidelser och begär och sexuell orenhet. Vi är alla kallade till liv i helgelse och renhet! Den som lever i helgelse och renhet lever i gemenskap med Guds Ande! De andra lever som hedningarna och kommer straffas av Herren. Vad säger Gud? Jo detta: Jag tar idag himmel och jord mot er att jag har förelagt dig liv och död, välsignelse och förbannelse. VÄLJ DÅ LIVET, så att du och dina efterkommande får leva, genom att du ÄLSKAR HERREN din Gud och LYSSNAR till hans röst och HÅLLER DIG TILL HONOM. 5 Mos 30. Amen!
Hälsn Rosie
Huldah
#7. Publicerat 2024-07-02 av Huldah
Guds ord Bibeln ger inga råd som är olyckligt för oss. Följer man råden beträffande sexualmoralen så har man allt att vinna! För att inte tala om vilket skydd det är för barnen!
Zoe2022 säger: Alltid ödmjuka och milda. Ha fördrag med varandra i tålamod och kärlek. Efesierbrevet 4:2.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden