"SD har fått se 2% av sina väljare hamna i skålen Övrigt på grund av sina svikna ideal. Efter tio år i närheten av köttgrytorna är man för EU, för NATO, för WHO och alla andra globalistinstrument och dessutom hängivna kritiker av Ryssland. Förstår man inte vad man gör? Visst, man kan vara lika alla andra, men då behövs man inte heller längre".
Precis lyssnat en skvätt på ”panelen” i god morron världen i P1, alltid tre ”madamer” från tidningar som ”debatterar”, alltid dessa ”moderata, sosse etc” men dock ”politiskt oberoende”. Sic asså, man kan inte vara både politisk och oberoende.
De ”debatterar” nedgången för SD och tror sig veta att väljarna (s)vek pga ”konspirationsteorierna” om folkutbyte och den ”för aggressiva” tonen mot media etc.
Fel, så fel. Väljarna vek pga den tilltagande utslätningen. De enda som står för något längre och avviker från klägget är AFS, men varför de gick tillbaka kan man undra. Var tog SD:s väljare vägen, röstade antagligen inte.
Så var det detta med ”konspirationsteorierna” om folkutbyte. Vad är ett folkutbyte? Kan det vara ett utbyte av befolkningen kanske? Ska man inte testa påståenden på verkligheten? I någon annan tråd jag nu inte kan hitta skrevs det om folkmord, men man kanske snarare kan tala om utrotning, eftersom det kan ske på ett annat sätt, där den lokala trängs undan och sakta just utrotas. Ta Malmö, detta Sveriges mecka för tolerans (pun intended). Nära en tredjedel av befolkningen är muslimer. De finns inte i nån sjabbig förort utan mitt i stan, all over the place, och de dominerar ofta gaturummet totalt. Jag har flera gånger funnit mig stående i kassaköer i mataffärer i centrum helt utan någon nordeuropé inom synhåll, inte ens några danskar. Bakom och framför i kön är det bara mena och bosniaker. I alla kassorna sitter mena och bosniaker. Och påtagligt ofta talar kassapersonalen med både varandra och med kunderna på ett okänt språk, ofta arabiska eller bosniska, men även andra, då är man verkligen utomlands. Har vidtalat parkeringsvakter i bland med en fråga men deras svenska var sådär. Samma med andra, personal på restauranger (och hotell) önskar tala engelska då de inte kan svenska. I dessa sammanhang har befolkningen alltså bytts ut. Och på allt fler butikshyllor trängs de normala varorna ut av ”andra”.
Krabbe skriver bra, de gröna hamnar i komposten… och att i Belgien är den invandrande populationen i många fall en majoritet. Klägget får gärna förklara vid vilken procent man kan börja tala om folkutbyte. Foto från "svenska" Ica.