1.
Jag skulle till läkaren och hittade inte mina nycklar så jag bad till Gud och jag letade men hittade inga nycklar. Så till slut får jag ringa till läkarstationen och säga att jag kinte kan komma. När jag hade sagt vem jag var så svarade receptionisten. "Vad bra att du ringer din läkare är sjuk och vi ha försökt får tag på dig" Så Gud såg till att jag inte behövde köra 6mil i onödan och strax efteråt hittade jag mina nycklar.
2.
Jag hade precis börjad jobb inom Samhall och var uthyrd till ett företag efter några veckor kände jag att jag inte klarar av detta jobb pga att jag har lätt att får ont i ryggen. Så jag bad Gud att han skulle hjälpa mig att klara av jobbet och två dagar senare fick jag reda på att jag inte kunde vara kvar på detta ställe och en vecka senare kom jag till min nuvarande arbetsplats där jag trivs jättebra.
3.
I en förtvivlad situation så ropade jag "Gud vad ska jag göra?" Svaret blev Mattheus 5:44 äskar dina fiender och be för dem som förföljer dig, lev som du lär. Ett bönesvar som förändrade mitt liv.
4.
När vi i min svenska församling bad för en medlem som hade förolyckad svårt. Så manade Gud mig till att tacka Gud för vad han komma att göra för denna kvinna. Det var inte enkelt för mig att följa den uppmaningen eftersom alla andra vad om ett helande och jag som precis hade börjat be högt och offentligt skulle istället tack Gud för ett helande. Men jag gjorde det och kvinnan blev helad på ett sätt som både hon och vänner och familjen beskrev som ett mirakel.
Så detta är några av mina bönesvar och det visa både att det är viktigt att lyssna på Gud och att ett bönesvar inte alltid kommer som vi förvänta oss.
Tack Growitz för ditt vittnesbörd.
Fantastiskt att det är sant att bön kan göra skillnad i både stort som smått i våra liv. Det händer verkligen något när vi ber och gör det Gud säger/visar.
Tack för du berättar om när du lyssnat in, och vågat be efter det då du upplevt Guds tilltal som med exemplet på nummer 4 med kvinnan som förolyckats svårt och det blev ett mirakel!