Är det hon som är 33 år och hitta en bibel som 9 åring?
Ja.
Nope, det ger inte något hopp att behöva leta efter en tjej på en annan kontinet, inget hopp alls.
Så är det kanske. Ett par texter i bibeln känns relevanta:
``Du skall inte hämnas och inte hysa agg mot någon av ditt folk, utan du skall älska din nästa som dig själv. Jag är HERREN.'' — 3 Mosebok 19:18, Folkbibeln.
``The mouth of strange women [is] a deep pit: he that is abhorred of the LORD shall fall therein.'' — Ordspråksboken 22:14, KJV.
Finns det inga tjejer för normala killar i norra Europa? För man vill väl ha lite gemensam bakgrund och värderingar.
Eftersom jag är skåning har jag ju inte svenska värderingar, så det är ganska enkelt för mig att hitta mer gemenskap med någon från andra sidan planeten jämfört med här.
Jag tror inte att du, Kapten, vore en "normal kille". Förmodligen hjälper det inte dina odds i Sverige heller om du inte kan tänka dig en interkontinental relation. Då tänker de att du alltid kommer att finnas här, fram till ditt bäst-före-datum. Om du däremot söker globalt kan det hända att någon inhemsk kvinna vill ha dig innan du försvinner.