Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Roffe
Skapat 2023-10-11 av Roffe, man, 77 år, Dalarnas län.
ISRAEL I KRIG

Svar på inlägg

Huldah
#1. Publicerat 2023-10-11 av Huldah
Själv försöker jag be enligt Jesus önskan i Matteus 6:

"Så ska ni be:

Vår Far i himlen,
låt ditt namn bli helgat.
Låt ditt rike komma.
Låt din vilja ske,
på jorden som i himlen.
Ge oss i dag
vårt dagliga bröd.
Och förlåt oss våra skulder,
så som vi förlåter..."

Guds rike kommer att ta makten och Jesus är utsedd till kung, Daniel 2
44 Men i de kungarnas dagar ska himlens Gud upprätta ett rike som aldrig i evighet ska gå under och vars makt inte ska överlämnas till något annat folk. Det ska krossa och göra slut på alla de andra rikena, men självt ska det bestå för evigt. 45 Du såg ju att en sten revs loss från berget, men inte av människohänder, och att den krossade järnet, kopparn, leran, silvret och guldet.
Den store Guden har nu uppenbarat för kungen vad som ska ske i framtiden. Drömmen är sann och tydningen tillförlitlig.”
Growitz
#3. Publicerat 2023-10-11 av Growitz
1. We pray for the peace of Jerusalem
2. We pray for the protection of the the people of Israel
3. We pray for wisdom for the military civilian leadership
4. We pray for confusion for Israel's enemies.
Davistro
#4. Publicerat 2023-10-12 av Davistro

831En sång, en psalm av Asaf.

2Gud, var inte tyst,
tig inte, Gud, var inte stum.
3Hör, dina fiender larmar
och dina motståndare reser sig.
4Mot ditt folk smider de lömska planer,
de stämplar mot dem du beskyddar.
5De säger: Kom, vi gör slut på detta folk,
så att ingen längre minns Israels namn!
6De är överens om sin plan,
de sluter förbund mot dig -
7Edoms stammar, ismaeliterna,
Moab och hagareerna,
8Geval och Ammon och Amalek,
filisteerna och de som bor i Tyros.

Anonym
#5. Publicerat 2023-10-12 av Anonym
Vi ber enligt det profetiska ordet som inte någon människa kan förhindra. Guds vilja och plan kommer att ske. Vi ber om fred över Israel, beskydd över det judiska folket och att Gud ska frälsa dem när de ropar i sin nöd och ge dem sin frid i deras hjärtan mitt i alla svårigheter.

Psalm 31

Hela psalmen men citerar verserna 8-12:

Jag ska samla dem från norr och från jordens yttersta ändar.
De kommer med blinda och lama, gravida kvinnor och kvinnor i barnsnöd.
Det ska bli ett stort sällskap som kommer.



Glädjetårar ska strömma utför deras kinder när de återvänder under bön och tacksägelse.
Jag ska leda dem.
Jag ska föra dem till friska vattenkällor och på jämna stigar där de inte ska stappla, för jag är Israels far och han är min älskade son.

Lyssna till detta budskap från Herren, ni världens alla länder: Herren, som skingrade sitt folk ut över världen, kommer att samla tillbaka dem och vaka över dem, som en herde samlar sin hjord.
Han ska rädda Israel undan dem som är för starka för dem.


De ska komma tillbaka hem och sjunga glädjesånger på Sions berg, och de ska glädja sig åt Herrens överflöd, rika skördar av vete, vin och olja och stora boskapshjordar.
Deras liv ska vara som en vattnad trädgård, och alla deras sorger är förbi.
HesaFredrik
#6. Publicerat 2023-10-12 av HesaFredrik
Mycket Israeltroll här. Eller "nyttiga idioter" som det också kallas. Ni kristna tror att ni är ett med judarna och Israel. Helt otroligt! Sover ni med skygglapparna på också, eller?
Åk ner till Israel och predika er älskade Jesus där nere så får ni se hur mycket (läs litet) ni har med Israel och judarna att göra. Ni kommer att bli lynchade.
Denna mannen försökte de sätta fyr på när han predikade Jesus.

Burning and Spitting on preacher of Jesus the Christ in Jerusalem

Men för att återgå till ämnet.
Vi ber givetvis att judarna lär sig sin läxa.
Dvs att förr eller senare så får man igen för all skit man ställer till med.
Det som sker nu är helt och hållet judarnas eget fel. De har i över 60års tid ställt till med ett helvete för det Palestinska folket och därmed lagt grunden för att hat och hämdbegär ska frodas. Hade judarna hållt sig till gränserna i 1946års fördrag så hade vi inte haft den problematik som vi ser i dag. Hade de dessutom försökt att samexistera med Palestinierna (utan att förnedra dem vid vägspärrarna, utan att försena akuta sjuktransporter vi nämda vägspärrar så länge att sjuka dör under tiden, utan att jämna Palestiniers hus med marken osv) så hade vi haft en helt annan situation i regionen.

Sen går det inte att på något sätt försvara de genomvidriga handlingar som Palestinska Islamister utför.
Islam, som är det totala vansinnets religion. Vilket gör att man blir oerhört förvånad när vänsterblivna, homosexuella och feminister går ut och försvarar den samma. Där har vi exakt samma skygglapps-beteende som mellan kristna och Israel. Man säger sig stå mot "hat" och "Islamofobi" när verkligheten är den att när Islamisterna tar över i Sverige så kommer de homosexuella att ligga riktigt risigt till. För Islamister är kända för att kasta ut homosexuella från höga byggnader för att störta mot sin död. Ingen dialog, ingen förståelse, inga ursäkter. Och dessa feminister som i sin okuvliga dumhet till och med klär ut sig med huckle för att visa sitt stöd för Islam. Tro ni verkilgen att ni ens får lämna huset, än mindre ha ett jobb som inte innebär att laga mat och föda barn, om Islam tar över i Sverige!? Säkerligen inte!
Growitz
#7. Publicerat 2023-10-12 av Growitz
Mycket Israeltroll här. Eller "nyttiga idioter" som det också kallas. Ni kristna tror att ni är ett med judarna och Israel. Helt otroligt! Sover ni med skygglapparna på också, eller?
Åk ner till Israel och predika er älskade Jesus där nere så får ni se hur mycket (läs litet) ni har med Israel och judarna att göra. Ni kommer att bli lynchade.
Denna mannen försökte de sätta fyr på när han predikade Jesus.

Burning and Spitting on preacher of Jesus the Christ in Jerusalem

Men för att återgå till ämnet.
Vi ber givetvis att judarna lär sig sin läxa.
Dvs att förr eller senare så får man igen för all skit man ställer till med.
Det som sker nu är helt och hållet judarnas eget fel. De har i över 60års tid ställt till med ett helvete för det Palestinska folket och därmed lagt grunden för att hat och hämdbegär ska frodas. Hade judarna hållt sig till gränserna i 1946års fördrag så hade vi inte haft den problematik som vi ser i dag. Hade de dessutom försökt att samexistera med Palestinierna (utan att förnedra dem vid vägspärrarna, utan att försena akuta sjuktransporter vi nämda vägspärrar så länge att sjuka dör under tiden, utan att jämna Palestiniers hus med marken osv) så hade vi haft en helt annan situation i regionen.

Sen går det inte att på något sätt försvara de genomvidriga handlingar som Palestinska Islamister utför.
Islam, som är det totala vansinnets religion. Vilket gör att man blir oerhört förvånad när vänsterblivna, homosexuella och feminister går ut och försvarar den samma. Där har vi exakt samma skygglapps-beteende som mellan kristna och Israel. Man säger sig stå mot "hat" och "Islamofobi" när verkligheten är den att när Islamisterna tar över i Sverige så kommer de homosexuella att ligga riktigt risigt till. För Islamister är kända för att kasta ut homosexuella från höga byggnader för att störta mot sin död. Ingen dialog, ingen förståelse, inga ursäkter. Och dessa feminister som i sin okuvliga dumhet till och med klär ut sig med huckle för att visa sitt stöd för Islam. Tro ni verkilgen att ni ens får lämna huset, än mindre ha ett jobb som inte innebär att laga mat och föda barn, om Islam tar över i Sverige!? Säkerligen inte!
När jag läser sådant okunniga utalande om Israel så kan jag bara svara med denna bild. Babybeheading är ett nytt ord journalisterna som besökete ett av dom värst drabbade Kibuzzerna fick lära sig.
BoazNovax
#8. Publicerat 2023-10-12 av BoazNovax
När jag läser sådant okunniga utalande om Israel så kan jag bara svara med denna bild. Babybeheading är ett nytt ord journalisterna som besökete ett av dom värst drabbade Kibuzzerna fick lära sig.

När man saknar vettiga argument så tar man hånfulla memes till hjälp.
Men på de få rader du skrev något, så lyckas du med att sprida sionistisk krigspropaganda.

CNN also visited the ransacked ruins of Kfar Aza on Tuesday and saw no evidence of beheaded youths. Israeli officials have not released any photographs of the incident either.


HesaFredrik
#9. Publicerat 2023-10-13 av HesaFredrik
När jag läser sådant okunniga utalande om Israel så kan jag bara svara med denna bild. Babybeheading är ett nytt ord journalisterna som besökete ett av dom värst drabbade Kibuzzerna fick lära sig.

Snubblade du när du tänkte, Growits? Det blev inte något rätt i de få ord du lyckades få fram. För det första så är det skillnad på tal och skrift. Det brukar man gå igenom redan i lågstadiet. (Med tanke på din bild). För det andra, VAD exakt är det som inte stämmer i det jag skrev? Finns det något konkret du kan peka på eller känner du dig bara allmänt kränkt av att någon påvisar uppenbara fel i din rosafärgade världsbild? Jag har aldrig påstått att det inte har förekommit fasansfulla övergrepp mot civilbefolkningen. Så vad svamlar du om?
Om sedan journalisterna lärde sig något nytt med "babybeheading" så visar det bara på deras bristande kunskaper. Vilket inte alls är något förvånande då de allra flesta journalister nu för tiden har kraftig slagsida åt vänster och därmed heller inte alla fakulteter som vanliga medborgare besitter. Att halshugga barn har förekommit i krigföringen i tusentals år, så det är inget nytt fenomen.
Återkom gärna, Growits när du har något vettigt att tillföra.
Anonym
#10. Publicerat 2023-10-13 av Anonym
Kanske dags att börja se den den riktiga fiende istället för att skylla på Judar eller Hamas (Hamas =skapad fiende av deep state)

Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden