Stefan A säger: ~ Jesus hade ingen bibel och ville visa oss att inget ska stå mellan Gud och människan ~
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-09-15 av Anonym.
Den längsta rättegången i svensk historia
Det kan se lite olika ut när makthavare och företag begår folkrättsbrott helt utan skrupler...

https://m.youtube.com/watch?si=-uEELJTMVpsr7SEi&fbclid=IwAR3HynnzzlrVCnhQyXApYB6HiCqMUGdOceNjo9VBTGFPxgb2-LzgRWMUlcc&v=DfpZl8l2geE&feature=youtu.be

Svar på inlägg

sestir
#1. Publicerat 2023-09-16 av sestir
Hur ser det ut när de inte gör det?
sanningssökare
#2. Publicerat 2023-09-16 av sanningssökare
Det kan se lite olika ut när makthavare och företag begår folkrättsbrott helt utan skrupler...

https://m.youtube.com/watch?si=-uEELJTMVpsr7SEi&fbclid=IwAR3HynnzzlrVCnhQyXApYB6HiCqMUGdOceNjo9VBTGFPxgb2-LzgRWMUlcc&v=DfpZl8l2geE&feature=youtu.be
Carl Bildt skulle få ett hårt straff om AFS förslag gick igenom. Vad är han inte skyldig till? Ljugit bedragit svenska folket upprepade gånger, har gått utanför sina befogenheter som politiker och är därför skyldig till många brott och riksrätt. Medverkat till folkmord i Sudan. Sålt sitt land till högstbjudande, värre brott än vad spionage är, så vad blir domen för en sådan skurk?

Ord 17:23
Den gudlöse tar fram mutor ur fickan för att vränga rättens vägar.

Anonym
#3. Publicerat 2023-09-17 av Anonym
Carl Bildt skulle få ett hårt straff om AFS förslag gick igenom. Vad är han inte skyldig till? Ljugit bedragit svenska folket upprepade gånger, har gått utanför sina befogenheter som politiker och är därför skyldig till många brott och riksrätt. Medverkat till folkmord i Sudan. Sålt sitt land till högstbjudande, värre brott än vad spionage är, så vad blir domen för en sådan skurk?

Ord 17:23
Den gudlöse tar fram mutor ur fickan för att vränga rättens vägar.

Antingen är lagarna skrivna så att vissa människor klarar sig oavsett vilket jag är övertygad om eller så följs inte lagarna för vissa människor och de går fria ändå!
sestir
#4. Publicerat 2023-09-25 av sestir
Den som vill höra en annan sida av saken kan belyssna två intervjuer som Aron Flam har med Bengt G Nilsson.

Intervju från september 2023: https://www.youtube.com/watch?v=1rxJsObMnzY

Han är inne på liknande tankegångar som mig vad gäller breddgrader—att det typiskt är breddgrader som skiljer kristna och islamiska områden från varann. Fast jag tycker inte att kristendomen hör hemma utanför Vändkretsarna. I Afrika görs ganska vilda folk till fredliga genom kristen mission. Sen blir de slaktade av islamister. Animismen tjänar dem bättre och gör det enklare att försvara sig och kristendomen tjänar oss bättre, ungefär som en skottsäker väst är bra att ha i en krigszon men inte om ens båt sjunker till havs, medan en flytväst är bra att ha till havs, gärna i knall oranget, men inte i en krigszon. Lite av mina reflektioner.

Tydligen är Romerskkatolska Kyrkan störst av kyrkorna i Sydsudan med nästan 3 miljoner medlemmar.
Stefan A säger: ~ Jesus hade ingen bibel och ville visa oss att inget ska stå mellan Gud och människan ~
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden