Är så less på denna sida, händer inte mycket. Någon som har provat appen "Valo", är den seriös?
Det är så mycket svårare när man är lite äldre att hitta någon, finns ju så få naturliga kontaktytor. När man var yngre var det naturligare och man träffades i ungdomsgrupper och på läger, men vad gör man nu? Jag vill helst träffas IRL och umgås och försiktigt lära känna någon, istället är man hänvisad till denna sida eller liknande sidor. Gillar det egentligen inte alls!
Det är möjligt att vissa tjejer ständigt har full inkorg, men det gäller knappast alla tjejer. Tycker att det finns en hel del profiler här som verkar trevliga, men sällan någon som vill/orkar skriva tillbaks. Går jag däremot ut på en icke-kristen datingsida får jag betydligt fler svar. Märkligt tycker jag.
Men man måste ju också vara öppen för möjligheten att tanken är att man ska leva själv. Det finns en god och välsignad ensamhet. Jag försöker leva så här: öppen för om Gud vill ge mig en man och öppen för om Gud vill att jag ska leva själv. Jag tänker att vi kanske skulle lägga ner mer tid på att söka Gud än på att söka en man/hustru.
Önskar er alla lycka till!
Mycket intressanta reflektioner och erfarenheter. Jag instämmer i mycket. Som jag skriver i en annan tråd så blir det svårare för kvinnor när de är över 40, och ju längre tiden går, desto mer blir det som för männen. Men kvinnor, utan barn speciellt, under 40, har det ofta lätt på datingsidor - jämfört med männen. Eller mycket lättare iaf. Jag har hellre "problemet" med att välja en av flera intresserade kvinnor, än alternativet - att inte ha någon intresserad kvinna alls. Som så många andra kollar jag ofta både inloggade och nya profiler när jag loggar in på KD. Ganska ofta ser man när en yngre, vacker kvinna går med. Ofta "råkar" den fördelaktiga bilden vara tagen så att det syns att de har stora/tydliga bröst. Vare sig de skriver något eller inget i presentationstexten, och vad de söker, så är de ofta "inaktiva" efter 2-4 dagar. De har då fått så många brev av intresserade män, och/eller själva hittat en man som är intresserad, att de lämnar KD/aktiviteten på sin sida och fokuserar på den kontakten. Skulle en man lägga upp en bild och inget mer skulle han kunna sitta och glo på sin tomma inkorg tills klockorna stannade - och mycket längre än så. Det är enormt ojämlikt här. (Och nej Dan och andra - detta är inte bitterhet - det är lite missnöje och klagolåt över något jag erfarit under många år). Och, som jag skrev, och som du skriver, Gabriella; när man som kvinna blir lite äldre, och har barn, så blir det mycket svårare. Så har de flesta män det hela tiden. Och jag undrar ju som Snömannen skojar om i megafonen: "Var är brudarna?". För så här ojämnt är det inte IRL. Som nån annan skrev; i kyrkan (IRL) är det ju ofta fler kvinnor än män. Men var är alla dessa singelkvinnor? Är de nöjda med att sitta ensamma hemma? Hur kommer det sig att männen isf inte är det?