Jag vänder mig först och främst till Jehovas vittne här för få hjälp att bli av med Jehovas vittnen.
På något sätt fick JV tag på mitt nummer för 15+ år sedan. En dam i högre åldern ringer från sitt hem och vill prata med mig om deras tro. Jag tackar vänligt nej och säger att jag inte är intresserad. Något halvår senare ringer hon igen och jag tackar då åter nej med motivationen att jag redan har en tro. Ett halvår efter det upprepas samma sak igen och igen och igen.
Några år innan pandemin kom ringde hon 2-3 gånger i månaden. Till slut fick jag nog och återigen berättade att jag redan har en tro och förklarade att jag inte vill ha med dem att göra överhuvudtaget att de måste radera mig från deras telefonlista. Hon slutade inte utan fortsatte ringa! Då bad jag om att få komma över och prata över en kopp kaffe men då blev det tvärstopp. "Nej du får absolut inte komma hit vi får inte släppa in personer som inte är JV etc etc. Då föreslog jag att jag dyker upp i eran kyrka en dag då de har gudstjänst men det gick inte heller för JV har tydligen regler om att inte ta emot främligar i deras lokaler!
Om jag nu är så farlig för er varför tar ni kontakt med mig då?
Efter detta blev det tyst en stund iallafall. Ett par år gick. Nu i somras damp det ner ett handskrivet brev om att pandemin är Guds dom över människorna och att Guds rike kommer iom viruset. Brev efter brev damp ner! Handskrivna brev dedikerade till mig som privatperson mitt namn nämndes i breven! Hur orkar ni jag mig i 15+ år???
Här sitter jag nu jagad och utmattad av JVs terror!
Min fråga till er JVs är HUR får jag er att lägga ner er terror?! HUR får jag er att radera mig från erat register?! Och VARFÖR i allsindar är ni så svåra att föra ett samtal med?! Ni springer ju iväg som skrämda hundar när någon försöker räcka ut en hand och vill tala med er! Vad jag än gör blir jag inte av med er.
Önskar innerligt en lösning på problemet.