Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Davistro
Skapat 2023-04-24 av Davistro, man, 57 år, Örebro län.
Kvinna! Vad söker du för man?
Han ska bo nära?
Han ska vara barnkär?
Han ska gilla hästar?
Han ska gilla hundar eller katter?
Han ska vara utbildad i teologi?
Han ska vara pastor i en församling?
Han ska vara utbildad och jobba som präst.
Han ska vara oskuld?
Han ska vara ogift?
Han ska vara barnlös?
Han ska vara ståtlig minst 185cm?
Han ska lukta gott god hygien?
Han ska ha långa tånaglar?
Han ska ha dålig andedräkt och fotsvamp?
Han ska tjäna bra?
Han ska ha hus?
Han ska bo i en stor lägenhet.
Han ska inte ha några fobier?
Han ska vara trygg i sig självt?
Han ska evangelisera på gatorna?
Han får inte nyttja nikotin?
Han ska vara yngre?
Han ska vara äldre?
Han ska inte vilja ha sex.
Han ska vilja gifta sig?
Han ska inte vilja gifta sig?
Han ska bo stan.
Han ska bo i skogen?
Han ska bo vid vattnet?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2023-04-24 av Anonym
Den perfekta mannen är alltså varken ung eller gammal, utan en lång medelålders man som är teologiskt utbildad präst/pastor med guldbyxor. Dessa guldbyxor har gett honom möjlighet att bosätta sig i ett hus vid en sjö i en stadspark i den stad som ligger nära kvinnan.

Denna skogsmiljö passar honom utmärkt då han inte har några fobier mot småkryp. Närhet till stadens gator där han rider runt och evangeliserar på ledig tid ger honom också möjlighet att komma nära barn som lockas av den konstiga syn de möter av en präst på en häst med en katt i hatt.

Barn är mysigt så länge han inte behöver ha egna barn så klart. Barn skulle ju innebära att han behöver ha sex vilket han inte vill. Oskulden har gett honom en något ambivalent attityd till äktenskapets mening. Hade det inte varit för den dåliga andedräkten och dålig fotvård som han inte kan tvätta bort hur mycket han än försöker så hade han kanske letat efter en mer mänsklig bästa vän än sin älskade hund.

Davistro
#2. Publicerat 2023-04-26 av Davistro
Vet hon ens hur drömprinsen ser ut? Vet hon vad hon söker? Ska han ha samma intressen, typ åka långfärdsskridskor och fotografera eller nöjer hon sig med att han klappar katten? Är kvinnan yngre så kan ju en fast relation betyda oönskad graviditet. Det finns många anledningar för en kvinna att inte skaffa barn. Nu är det den lilla kol atomen i atmosfären som ger klimatångest. Förr var det sälar med valpvirus i Östersjön. Vi har också elaka Putin som kan spränga jorden i bitar. Alltså ångest över krig och framtiden. Sist men inte minst så väntar vi på vedermödan och Jesu återkomst, eller var det uppryckandet och hur passar barnen in där? En kvinna som seriöst söker en man behöver inte leva ensam. Varför hon inte finner vad hon söker här på Kristen Date vet hon bara själv. Av bristen på svar så kan man anta att hon inte vill svara. Men det troliga är att hon finner det bekvämt att leva själv och slippa anpassa sig till någon annan i sin vardag.
Davistro
#3. Publicerat 2023-08-29 av Davistro
Det här blev en rätt misslyckad tråd. Ett svar från en anonym. Vilket betyder att personen avslutat kontot eller skaffat ett nytt under en annan profil. Jag skulle kunna ta tio namn på profiler som är som spöken. Det kanske är döda konton fast profilen är kvar. Ibland så suckar man och tänker på Predikaren. Vad får människan ut
av all sin möda under solen? Släkte går och släkte kommer, jorden är evigt densamma.
Anonym
#4. Publicerat 2023-08-29 av Anonym
gillar denna tråden
Kvinnorna här är brända på män
dom är hellre ensamma än har med oss män att göra
Så funkar vårt individuella samhälle
Det var mycket bättre förr, då hade vi människor varann
Kapten
#5. Publicerat 2023-08-29 av Kapten
Det här blev en rätt misslyckad tråd. Ett svar från en anonym. Vilket betyder att personen avslutat kontot eller skaffat ett nytt under en annan profil. Jag skulle kunna ta tio namn på profiler som är som spöken. Det kanske är döda konton fast profilen är kvar. Ibland så suckar man och tänker på Predikaren. Vad får människan ut
av all sin möda under solen? Släkte går och släkte kommer, jorden är evigt densamma.
Predikaren är en fin källa till eftertanke. Just mödan och jagande efter vind, undrar ibland vad jag håller på med. Det är annars påfallande många profiler här som övergivits (?), de flesta slumpmässigt utvalda kvinnor tenderar att ha varit aktiva för mer än 6 månader sedan, kanske åratal sedan. Störigt att de hänger kvar och tar upp plats i sökningarna.
Kapten
#6. Publicerat 2023-12-09 av Kapten

Stor fråga men tråden blev ju kort, kanske pga. end el dubbletter. Dåligt att inga tjejer skriver, men man kan utifrån tjejers profiler, som jag följt en del, mest på HP, sammanfatta en del av kraven så här, litet axplock:

Han skall bo nära dig

Han skall ha barnasinnet kvar och skratta sig igenom tillvaron och humor är viktigast av allt

Han skall vara stark men gråta lätt och visa mycket känslor

Han skall gilla hästar, absolut, minst 200

Han skall vara lagom utbildad eftersom vissa föredrar akademiker och andra ”arbetarkillar med tatueringar” (jaaa, svårt att tillmötesgå allt)

Han ska vara singel (men vissa lever i öppna förhållanden!)

Han skall vara barnfri, tjejer skriver ibland rätt ut att de vill inte ta hand om andra honors avkomma

Han skall ha hus, nånstans, många tjejer vill bo på landet, och ha häst

Han skall ha båda fötterna på marken

Han skall veta vad han vill

Han skall röka o kröka lite eller lagom, många tjejer har vinglas på sina profilfoton, så ja

Han skall ofta vara yngre

Han skall vara frigid, många tjejer har inte bråttom och är ”inte desperata”

Han skall inte vilja gifta sig, för många tjejer är äktenskapet ”inte viktigt”

Han skall gymma 8 dagar i veckan

Han skall resa jorden runt varje helg och vilja ta dig med

Han skall söka ”seriöst”

Han skall göra fin karriär

Han skall ”älska” sitt jobb

Han skall ha deg o status, tjejer skriver det ofta på varierande förstulna eller öppna sätt, att han skall ha ”ordnade förhållanden”, inga ”problem”, även arbetslösa tjejer betackar sig arbetslösa killar, hm

Han skall inte vara SD-anhängare (den vanligaste politiska yttringen)

Han skall inte vara ”religiös” (detta alltså mest hämtat från HP).
Rosie
#7. Publicerat 2023-12-09 av Rosie
Hej! Börjar ni inte bakochfram med att försöka klura ut hur världsliga kvinnor vill stöpa sina män? Rota er i Bibeln och en daglig gemenskap med Jesus och låt Gud forma er som han vill ha er för då blir ni rätt sorts män. Ni kanske redan har gjort det. Jag vet inte. När män och kvinnor jagar och gör om sig för att passa andra missar man sin integritet och inre trygghet i vem man vet att man är för Gud. Det kan hålla att göra om sig ett kort tag och det gör nog många för att få fångst i håven. Sen går det inte längre. Självdisciplin, självbehärskning, ödmjukhet, gudsfruktan, vänlighet, trohet, tålamod, fridsmäklare, generositet och omtänksamhet mot alla hör till varje gudsman och är attraktivt för det kommer från den helige Ande. Välj ingen man eller kvinna som vill regera och göra om dig efter eget huvud, det är en fälla. Bättre att vara ensam och fri och följa Guds vilja för dig. Strunta i världens tongångar och spel som bara leder fel.
Mvh Rosie
Davistro
#8. Publicerat 2023-12-09 av Davistro
Rosie.Varför är du själv här? Ni dejtar inte på våren eller sommaren. Ingen duger till hösten och ni är utan man till Jul. Om det räcker och ni är nöjda med en relation med Jesus så varför är ni här? Det kanske är bättre att betala dyrt på match.com i stället. Kostnaden bör göra att folk söker seriöst. I min kommun verkar inga kvinnor i min ålder vara intresserad. Men har man inte suttit i fängelse och blivit omvänd så kanske man är ointressant. Kanske söker ni bara en snäll man som kan baka lussekatter? Det får vi män inga svar på. Kan vara så att den vanliga kvinnan som sjunger i kyrkokören skräms bort av äktenskapet. Hon är inte så helig som man kunde tro och vill leva i ett öppet förhållande. Det finns ju ett val. Antingen vill man leva som bilbeln lär eller så anser man att bibeln ska tolkas som man själv vill leva. Ska jag vara riktigt bokstavstrogen så borde jag som frånskild inte gifta om mig. Men finns det ingen förlåtelse i Kristus så kan vi lämna Gud allihop.Ingen av oss är nämligen utan synd.
Rosie
#9. Publicerat 2023-12-09 av Rosie
Hej igen! Jag dejtar ingen säsong. Mina två äktenskap bröts av två otrogna män och jag gav dem alldeles för många år av mitt liv. Nu räcker det för mig. Jag är gammal men härligt frälst idag! Jesus är min nya evige man. Han tog bitterheten och upprättade mig och älskar mig. Han älskar dig lika mycket!
Du kanske kan gå med i någon rolig förening eller aktivitet där många kvinnor finns, och få först vänner men kanske hitta en speciell också till slut. Och få chans att prata om Jesus med damerna. Kvinnor brukar gilla friskis och svettis, ridskolor, målarkurser, drejning, allt med blommor, bibelkurser, stickning, hunddressyr mm. Gör man allt det får man bra kondis, lydig hund, hemtrevligt hemma, varma tröjor, presenter till släkt och vänner och stunder med Guds ord även om man inte hittar någon maka. Men man kan hitta någon att gå och fika med och lära sig något nytt med.
Mvh Rosie
Kapten
#10. Publicerat 2023-12-09 av Kapten
Du kanske kan gå med i någon rolig förening eller aktivitet där många kvinnor finns, och få först vänner men kanske hitta en speciell också till slut. Och få chans att prata om Jesus med damerna. Kvinnor brukar gilla friskis och svettis, ridskolor, målarkurser, drejning, allt med blommor, bibelkurser, stickning, hunddressyr mm. Gör man allt det får man bra kondis, lydig hund, hemtrevligt hemma, varma tröjor, presenter till släkt och vänner och stunder med Guds ord även om man inte hittar någon maka. Men man kan hitta någon att gå och fika med och lära sig något nytt med.
Precis, dagens emanciperade kvinnor brukar nuförtiden gilla gym (o ratar killar som kan sitta stil), hästar, hunddressyr och en massa annat, och behöver mycket egentid – och därför betraktar de ofta mannen som en pusselbit i sitt liv. De som söker bara en pusselbit förstår inte äktenskapets vikt. På HP är det vanligaste att tjejerna kryssar i att ”äktenskapet är inte viktigt”. De vill bara ha en pusselbit… På KD är det tomt. Fast det är det ju på alla andra dejtingsidor jag kollat oxo.